דברים שאפשר לעשות בירושלים, מתעדכן כל איזה יומיים
התפרסם בערך ב-13 May, 2008 | נושא: אלכוהול, קפאין ואוכל
סאקורה, הסושיה הראשונה בירושלים, נחשבת לסושיה הטובה ביותר בארץ. אני לא קובע את זה על-סמך חוש הטעם המפוקפק שלי, זה דבר שאני קורא כבר הרבה שנים בעיתונים. בועז צאירי, שהרים את ‘סאקורה’ אחרי שהתערבב די הרבה זמן ביפן, קבע בארץ סטנדרטים חדשים והרים גבוה-גבוה את הרף בכל מה שנוגע לסושי (וחולל צונאמי ששקשק את כל תחום המסעדות האסייתיות בארץ). בניגוד מוחלט לזרם, סאקורה דווקא התחילה כמסעדה כשרה והפכה די מהר ללא-כשרה. בועז צאירי ייבא טבחים יפנים תותחים שבאמת יודעים את העבודה, וצייד אותם בחומרי גלם מצויינים (למשל דגים טריים במקום טונה מהקופסה, כמו שיצא לי להתקל כבר בכמה מקומות מחוץ לעיר). סאקורה גם מגדלים אצות במכמורת, ותאמינו או לא – בפעם האחרונה שבדקתי הם אפילו ייצאו אצות ליפן. הבעיה היא שאוכל טוב כזה גם עולה די הרבה כסף. אז יש את הסושיות האחרות, שהרבה מהן ממש לא רעות.
בשנים האחרונות סושי הפך לסוג של טרנד אצל ערסים, שילוב טבעי והגיוני בערך כמו דוב פנדה שעובד למחייתו כפקיד בבנק טפחות. סאקורה אף-פעם לא התקפלה לכיוון הערסים, לא שינתה אווירה, לא החליפה מוזיקה, לא החליפה גישה ואופי, אלא נשארה בשלה. ערסים לא באים לסאקורה. אולי בגלל שזה לא כשר, אולי בגלל שזה לא מתאים לכיס, ואולי פשוט בגלל שאין להם טעם, אבל הערסים מדלגים מעל סאקורה, ואנחנו שמחים על כך.
סאקורה בינתיים מצליחה לא רע. לפני איזה כמה זמן היא התרחבה קצת, ועכשיו תופסת נוכחות רצינית בחצר פיינגולד. יחד עם הגולה, הגות’הם, אלדד וזהו, אדום, נוצ’ והמקום הקטן הזה ליד המדרגות שיום אחד אני מוכרח לבקר בו ואולי גם מסעדת הדגים החדשה שפתחו שם (”דגים בחצר”) שגם בה עדיין לא ביקרתי, חצר פיינגולד היא אחד המקומות המעולים לבזבז בהם את המשכורת.
האמת היא שאף-פעם לא אכלתי בסאקורה בשעות הרגילות. ארוחות צהריים וערב שם פשוט עולות יותר מדי כסף. אבל לפני כמה שנים סאקורה התחילה להפעיל את תפריט הלילה שלה – סושי מצויין במחירים די טובים. באיזה 25-30 שקל אפשר לקבל אחלה רול, מושקע, מוקפד וטעים. תפריט הלילה שלהם רץ בין השעות 22:30 למשהו כמו חצות, אבל אני די זורק מהשרוול (אז כרגיל, אל תסמכו עלי). הרולים של תפריט הלילה מגיעים עם יין שזיפים יפני או סאקה לבחירה. בהתחשב בעובדה שסאקה טעים
בערך כמו מיצי קיבה של חולה צהבת, אני ממליץ בחום ללכת על יין השזיפים. יש להם עוד הרבה דברים בתפריט, אבל זה אף-פעם לא ממש עניין אותי.
יש עוד סושיות מעולות בירושלים (ביניהן גם הסושיה ושמה סושיה). בטח שלא ברמה של סאקורה, אבל בהחלט סושיות טובות. בקרוב יתפרסמו כאן כמה פוסטים על סושיות נוספות (בהתאם למסגרת הארנק שלי), וגם על סושיה גרועה או שתיים שלא אהסס להתיז להן את הראש. תחזיקו מעמד.

“יש! המטומטמים שכחו לחייב אותי על הפאנטה!”

קצת באיחור, אבל הנה הדברים שאפשר לעשות היום: מסיבת טכנו טבע הלילה באיזור עין כרם. נוסעים לכיוון צומת כרם, ממשיכים ישר בכיכר לכוון צור הדסה (כביש 386 היפהפה), נוסעים איזה 8 דקות עד שרואים בצד שמאל תחנת מיתוג "אבן ספיר". אחרי שני עיקולים (דקה נסיעה) פונים שמאלה לחניון. סעו לאט, אל תהרגו את עצמכם, ותחנו רק בחניון ולא בשולי הכביש. יש גם תקלוט של רובוקופ בסירה. עכשיו, אני יודע שקרו בלי סוף דברים היום מוקדם יותר (ארועי הרוק בצוללת, מסיבת הרגאיי בקוביה, מסיבת התעוררות בגשר המיתרים ובמתחם הרכבת, מסיבת השקה ל-"הצגה יומית" במיה וקלבת שבת). יהיה בסדר.
קצת באיחור, אבל הנה הדברים שאפשר לעשות היום: מסיבת טכנו טבע הלילה באיזור עין כרם. נוסעים לכיוון צומת כרם, ממשיכים ישר בכיכר לכוון צור הדסה (כביש 386 היפהפה), נוסעים איזה 8 דקות עד שרואים בצד שמאל תחנת מיתוג "אבן ספיר". אחרי שני עיקולים (דקה נסיעה) פונים שמאלה לחניון. סעו לאט, אל תהרגו את עצמכם, ותחנו רק בחניון ולא בשולי הכביש. יש גם תקלוט של רובוקופ בסירה. עכשיו, אני יודע שקרו בלי סוף דברים היום (ארועי הרוק בצוללת, מסיבת הרגאיי בקוביה, מסיבת התעוררות בגשר המיתרים ובמתחם הרכבת, מסיבת השקה ל-"הצגה יומית" במיה וקלבת שבת). אני לא יודע איך אבל שכחתי לעדכן. יהיה בסדר.
דודו
May 14th, 2008 at 7:20
בהשפעת משחק הגביע אמש אומר שסאקורה היא ללא ספק ליגת העל(אבל באמת ליגת על, ולא כמו ליגת הכדורגל העלובה במחוזותינו)בתחום האוכל האסייתי. המקום אמנם יקר אבל אני חייב לומר שלא נפלתי מהכיסא, מהמחירים, כאשר יצאתי לשם בשעות הערב.
ה”דומו” ברחוב שמאי זוהי סושיה טובה ויומרנית הייתי אומר . קודם כל היא לא כשרה שזה הדבר הכי חשוב, דבר שני הסושי שלהם מצויין וכך גם מגוון המאכלים האחרים. יקר יחסית ליתר הסושיות (בגלל היומרנות אבל פחות יקר מסאקורה) אבל לא נורא.
כמו כן נפתחה הסושיה החדשה ברחוב בן סירא ממול לצ’אקרה, סאיורי קאטאנה שמה, גם היא לא כשרה, אותה אני חייב לבדוק. עד עתה שמעתי עליה ביקורות מעורבות החל בשירות קלוקל וכלה ב אוכל טוב (דים סאם).
מנגד, לג’אפינקה, הסושיה ברחוב עזה ולסושיה ליד הנוקטורו לא אכנס, אני חושב שאתה יודע מדוע!
עכברתול
May 14th, 2008 at 9:45
דודו, עדיין לא הייתי בדומו אבל אני אקפוץ בהזדמנות. צפה בקרוב לפוסטים על הסושיות האלה שהזכרת (כמובן, הכל תלוי בשכ”ד ובמדד). ממש לא מסכים איתך על הסושיות האחרות (למעט זו ברח’ עזה, כי לא הייתי בה כבר למעלה משנה וצריך להתעדכן - בפעם האחרונה התאכזבתי, אבל אולי הם השתפרו מקצה לקצה מאז). הג’פאניקה היא תחליף מצויין לכיס הקטן, המנות גדולות ויפות וממש טעימות. על הסושיה ברח’ הגידם, ליד הנוקטורנו, כבר כתבתי פוסט אוהד בעבר. הלינק מופיע בתוך הפוסט (או שפשוט תחפש ‘סושיה’ ב-”תמצא לי”). אם זה בגלל שהן כשרות, אני בהחלט לא מסכים איתך - אפילו סושי כשר יכול להיות מצויין, ומנגד סושי טרף יכול לצאת פשוט ח-ר-ב-נ-ה. אני לא מדבר איתך על קורוסין או איך שלא קוראים להם, כי עדיף בעיני לתקוע את הראש בתוך האסלה אחרי שיולי תמיר ביקרה בה (לא לשכוח ווסאבי ורוטב סויה). הג’פאניקה והסושיה בגידם הן ממש ממש לא רעות, ואני אומר את זה בהשוואה לכמה מהמסעדות היפניות הטובות ביותר שיצא לי לאכול בהן בניו יורק, כמו נובו (אני מדבר על סושי, לא על מנות אחרות… רחמנא לצלן).
אני לא מאמין בהכללה שאומרת שמסעדות כשרות אינן טעימות. קל וחומר כשמדובר על סושי. ההבדל הוא סה”כ בשרימפס ועוד כמה יצורים טעימים (או לא) ממעמקי המצולות. חוץ מזה, אורז זה אורז, אצות הן אצות (בעצם, אולי לא - אני לא יודע, ולמי אכפת), טונה היא טונה ורוטב סויה הוא רוטב סויה.
גליה
May 14th, 2008 at 12:16
רק יכולה להוסיף ולומר שבסושיה שליד נוקטורנו יש את המרק מיסו הכי טעים שיצא לי לאכול בירושלים… את ג’אפניקה עוד לא דגמתי. מזאת שברחוב עזה עדיף להמנע. אבל נחמד שיש לפחות מבחר יחסי של סושיות בעיר הזו שאפשר בכלל להתחיל לעשות השוואות. :)
דוד ניסנוב
May 14th, 2008 at 19:46
פשוט איןןןן על תפריט הלילה של סאקורה. לא יאמן איך הם מורידים את המחירים לזנות בשעות האלה, שימשיכו ככה!!!!!!!!!!!!111111
דודו
May 14th, 2008 at 21:25
אולי טעיתי בהכללה הגסה לגבי הסושיות הכשרות(אבל הכללות ולעיתים סטיגמות נשענות על בסיס מוצק פחות או יותר), אבל אם יש לי שלוש אופציות לא כשרות אז אני וודאי שאלך לרייר שם מאשר לתמוך בעוד עסק כשר. אצלי אישית זה מעבר לאוכל כשר טוב או לא, אלא, אני מעדיף לבזבז את כספי במקומות שמשרתים את האידיאולוגיה בה אני תומך וכמובן עקב היותם פתוחים בשבת. הרי לא ניתן לנתק בין הטענה(הלא נכונה) שישנה בעיה עם מספר המקומות הפתוחים בשבת בירושלים כאשר מנגד חילונים רבים אוכלים/מבלים לא מעט במסעדות כשרות, ייתכן וזה קיצוני מדי אבל אני חושב שגם לנו,כחילונים, יש חלק בבעיה הזו .
אז אולי הסושיה ברחוב טרומפלדור(שם הרחוב הוחלף כידוע), טובה ואשמח לאכול ולדגום את מנות המקום.בשונה ממנה הבנתי שהסושיה בעזה גרועה ושמעתי זאת מפי אנשים רבים,אך מעצבנת אותי ההתנהלות של עדי טלמור הבעלים, אושיית חיי לילה ירושלמית ואחד מנציגי המאבק החילוני בעיר, הסוגר את המקום בשבת.
אבל מבחינתי הג’אפינקה הגדישו את הסאה, ואני תוהה מדוע רשת סושיות לא כשרה פותחת בירושלים סושי כשר וזה מעצבן אותי עד כדי כך שרגלי לא תדרוך במקום הזה.
למישהו/י יש דעה לגבי החדשה ברחוב בן סירא(סאיורי קאטאנא)?
כאמור אני ממליץ בחום על הדומו יופי של אוכל ומנות גדולות,והמחירים בדרגת ביניים בין הסושיות הזולות לסאקורה.
הצחקת אותי עם האסלה ויולי תמיר אבל אני חושב שהחמרת עימה נראה לי שלימור לבנת יותר גרועה.
עכברתול
May 14th, 2008 at 21:43
דודו, אני יודע מאיפה זה מגיע, וגם אני בוחר לאכול במקומות פתוחים בשבת ולא-כשרים (למרות שאני שומר כשרות), אבל זה בהחלט נשמע לי קיצוני מדי להחרים ככה את המקומות הכשרים (שרבים מהם גם מצויינים).
גליה, המרק מיסו שלהם באמת מצויין…
אני אקפוץ לדומו בהזדמנות הקרובה, הרבה תודה על ההמלצה.
חתול שחור
May 14th, 2008 at 21:44
אם כבר סוקרים פה בפוסט ובתגובות את מגוון סושיות עירנו אני פשוט מוכרח להזכיר את הפלא שהתקיים ליד ביתי בחצי השנה האחרונה ונעלם כלא-היה לפני שבועיים: “אוסקה”, הסושיה הכורדית הראשונה בעולם, שמוקמה באופן בלתי אפשרי בעליל במורד רחוב אגריפס, ליד מורדוך ורחמו. אמנם המקום נסגר, וכל מי שזכה לראות את התופעה בוודאי לא מופתע, אבל אין ספק שסושיה בהכשר בד”צ שמתופעלת על ידי שני שבאבניקים בבגדים שחורים שמשמיעים לכל הרחוב ערבוב של קיילי מינוג ומיקס האוס של שירי אבי סינואני היא דבר שהיה ראוי לבקר בו לפחות פעם אחת. על הסושי אין מה להכביר מילים, רק נגיד שהוא אוחסן במקרר בשר שלדעתי נקנה יד שניה מאטליז האחים מגזימוף בשוק ושהוגש לקונים האמיצים בסוג של חמגשית. אגב, מכיוון שהמקום לא הכיל מטבח, לא ברור לי איפה הכינו את הרולים. לדעתי חקירה בנושא עשויה להביא אותנו לדירת עובדים זרים בבניין למעלה שכנראה גויסו / שועבדו למשימה על ידי בעל הבית.
ובהקשר זה רציתי לספר לגבי הסושיה ברחוב הגידם (שאגב, לדעתי היא לא כזה שוס ובעיקר הרבה יותר מדי יקרה ביחס למה שהיא נותנת) שבפעם היחידה שישבתי בה נכנסה הדודה המרוקאית שגרה מעל המקום כדי לבקש מהבחור שעבד שם משהו. כשהתפתחה השיחה והדודה נחשפה לעובדת היות הסושי מבוסס על דגים היא הציעה לבחור ברצינות גמורה להכין חריימה ולהביא לו כדי שיעשה עם זה מאקי. אני נשבע שזה קרה באמת.
עכברתול
May 14th, 2008 at 21:48
חתול שחור, זו התגובה הכי ענקית שיצא לי לקרוא… ענק! מממ, סושי חריימה בחמגשית… חררררעגררר (קולות של הומר סימפסון מזיל ריר?)
חברים, הערב הייתי בסושיה גרועה שהולכת לקבל ממני פוסט עצבני מחר בערב (הבטחתי התזת ראשים, זוכרים?). הקפדתי לרשום לעצמי כל דבר קטן שהעלה לי את הסעיף. תחזיקו מעמד.
דודו
May 14th, 2008 at 22:24
הוא אשר אמרתי
סטרשנוב האתלט
May 15th, 2008 at 16:50
דודו , פתחתי קקיה לא כשרה, יש שם קקי ממבחר חיות משק ובית, יש גם מרק לשלשת יונים שאני אוסף יום יום מגג הרעפים של ביתי הקט, מה אתה אומר? יש לי גם אחלה תפריט לילה…
אני הייתי פה קודם
May 15th, 2008 at 17:33
“סאקורה” היא לא סושיה.
היא הייתה פה עוד הרבה לפני שהמושג הזול הזה בכלל נולד.
סאקורה היא המסעדה היפנית הטובה בארץ ומגישים שם גם אוכל מעולה שהוא לא סושי.
אני ממליצה בחום על מנת הסלמון בטריאקי ועל מנת האגדאשי טופו [שמופיעה כמנה ראשונה אך למען האמת היא גדולה ומשביעה].
הסניף בתל אביב לעומת זאת, קצת פחות קסום מזה המקורי בירושלים.
אולי זו האווירה .
דודו
May 15th, 2008 at 18:47
לקצב קצבי ולסטרשנוב האתלט.
ראשית חבל שאישרו את התגובה שלך,
אבל אם אין צנזורה אומר בפארפראזה על דבריו של עכברתול
את/ה מוזמן/ת לתקוע את הראש באסלה לאחר שאני ויולי תמיר ביקרנו בה
עכברתול
May 15th, 2008 at 19:13
יאללה מכות יאללה.
דודו, לא נראה לי שטסרשנוב האתלט התכוון להרע או להעליב… סתם כתב משהו שממש ממש הצחיק אותי. חוץ מזה אני לא הצנזור הצבאי, שכל אחד יכתוב מה בזין שלו (אלא אם כן זה עלי, ואז הוא מקבל ממני מכתב אזהרה מהעו”ד לפני נקיטת צעדים משפטיים).
בכל אופן אותי זה הצחיק. הייתי רוצה לראות את מרק לשלשת היונים עם קוביות טופו.
“אני הייתי פה קודם”, את צודקת.. מסעדות סושי, לא סושיות. יום אחד יהיה לי כוח לשנות את זה (אבל סביר להניח שביום הזה אהיה עסוק בלשחק סטנגה או לאכול קורנפלקס).
אירה
May 15th, 2008 at 20:52
חיבבתי מאוד את “אוסקה” בהלני המלכה, שאליה הגעתי בטעות כי היא קרובה לתקליט. ואז, הגעתי לג’פניקה ומרוב שהיה טעים קשה לי לחזור בחזרה לאוסקה, ששם, מה לעשות, פשוט פחות טוב.
מצד שני, בג’פניקה האקוסטיקה חרא (וזה די מעצבן כשיושבים עם 6 אנשים) ולקח בערך שנה לקבל חשבון.
מצד שלישי, יש להם עסקיות טובות והאדממה מעולים.
אה, והקטע עם החריימה הרג אותי.
עכברתול
May 15th, 2008 at 22:08
אירה, ג’פאניקה היא הסושיה הבאה שאני אסקר כאן. זהו, אמרתי את זה. לעזאזל.
עמית כלשהו
May 16th, 2008 at 0:14
ג’פאניקה - בפעם האחרונה שביקרתי שם היא היתה מלאה ילדים. גם לדעתי חבל שהיא כשרה. בפעמיים שהייתי שם ראיתי אולי שולחן אחד או שניים מאוכלסים ע”י חובשי כיפות, והמקום היה מלא. אני בטוח שההפסד מאי-הפעלת המקום בשבת עולה על הרווח מכמה תיירים אמריקאים בימי חול, ביחוד כשרואים את התור בכניסה (בעיקר ילדים, אבל לא הרבה דתיים).
כפי שהבנתי, הרשת לא כשרה, אבל כמו שמקובל ברשתות תלאביביות, ברגע שהן מגיעות לירושלים בעליהן מייד נהפכים לצדיקים גדולים, חובשים שטריימל גדול, רצים לכותל, ופותחים סניף כשר. טעות נפוצה. ואם כבר, אני רוצה לברך את בוקששתר על ההימנעות מטעות קלישאית זו בכך שלא הפך את ההמבורגריה שלו לכשרה (אם כי היא גם לא בדרגת הטריפה הגבוהה ביותר, לדבריו, כלומר אין שם מאכלי ים וכאלה). מצד שני, זאת לא ממש רשת תלאביבית (אני בכלל לא בטוח שיש לו סניף בתל אביב אפילו).
דודו
May 16th, 2008 at 10:05
עמית כלשהו,
גם אני איתך בנוגע להזיות של מרבית עושי העלייה מהשפלה לירושלים, רק חסר שהם יתרמו ח”י שקלים לבית הכנסת הסמוך.
בוקששתר ורשתו הם לפחות חצי נחמה, אך עדיין אינני מבין אותו, אם המקום אינו כשר מה זה משנה אם יהיה בו בייקון או לאו?, הוא טען לפני מספר חודשים, בראיון לכל העיר לקראת הפתיחה, שקיימים הבדלים בין סניפיו (סניפים ללא בייקון בהמבורגר וללא פירות ים וסניפים עם כל החברי’ה) אבל לא סיפק הסבר המניח את הדעת לכך.
רמת דנית
May 26th, 2008 at 13:45
נהניתי לקרוא את הבלוג שלך, ויותר מזה- נהניתי לקרוא את התגובות.
חבל לי שאוסקה נסגרה. היא הייתה מצחיקה מאוד.
אני בהחלט מתכנננ תלבדוק את התפריט לילה של סאקורה.נשמע מבטיח!
יאללה- נתחיל להפרות אחד את השני במקומות שווים בירושלים!