דברים שאפשר לעשות בירושלים, מתעדכן כל איזה יומיים
התפרסם בערך ב-15 May, 2008 | נושא: אלכוהול, קפאין ואוכל, בילוי איום
הלכתי אתמול ל”סושי בר” ברחביה בראש פתוח (כיוונתי מלכתחילה להתעלם מההדים השליליים לגבי ה”סושי בר” שהתקבלו כאן בפוסט הקודם) ובתקווה שבאמת אהנה שם. אחרי שעה-שעתיים איומות ב”סושי בר”, אני יכול לומר בוודאות שהייתי נהנה יותר אילו הייתי הולך לצפות בעיבוד של מקבת’ למחזמר בסגנון ראפ מטאלי, ברוסית (בזמן שמישהו גם היה חובט לי בראש עם פטיש נגרים כל כמה דקות). לעזאזל, איך אנשים מעיזים להקים מקום נוראי כל-כך? נתחיל.
הגענו אל ה”סושי בר” לקראת 9 בערב, ויחסית לאמצע השבוע, ועוד במקום חסר אופי לחלוטין, המקום היה פשוט מלא. בעצם, היה שם מלא לחלוטין. בכניסה עמדה בלונדה גבוהה אחת, שלמעשה לא עשתה שומדבר שימושי מלבד להיות יפה. אחרי כמה דקה או שתיים הכניסו אותנו פנימה.
“2″ סימנתי באצבעותי. המלצר (או מנהל המשמרת?) סימן לבלונדה, שלקחה אותנו אל שולחן קטן ואינטימי. אינטימי בערך כמו בתור בסופרמרקט בצהרי יום שישי. הושיבו אותנו בלב המסעדה, במסדרון הצר שבין הבר לבין הקיר, בשביל שבו הלקוחות נכנסו למסעדה והמלצריות התרוצצו הלוך ושוב. צוות העובדים ממש כמעט עמד לנו על הראש, כי ישבנו באמצע צומת הדרכים המרכזית שבין השירותים, הבר, המטבח והחדר שבו יושבים הלקוחות שלמישהו באמת אכפת מהם. בקיצור, תקעו אותנו במקום הכי מעאפן שיכלו לחשוב עליו, המקום שכל תכליתו היא לשאוב עוד קצת כסף מלקוחות רעבים בלי סטנדרטים, על חשבונם של לקוחות אחרים. אני לא מבין כלום בניהול מסעדות, אבל אני מבין משהו בלהיות לקוח - תנו לאנשים לחכות קצת בחוץ, הם יהנו הרבה יותר במסעדה שלכם (מגיע להם, הם הולכים לשלם לכם הרבה כסף). ואם ישבר להם והם ילכו למקום אחר? לא נורא, תפסיקו להיות חמדנים (אולי אתם רוצים גם לתקוע שולחן בשירותים? זה יהיה נורא אינטימי).
התפריט נראה נחמד ומגוון, אבל נראה שהם השתדלו להוסיף לכל מנה בצל ירוק, כאילו זה איזה ויטמין הכרחי שבלעדיו ישרו לנו השיניים, או שבלעדיו לסושי יהיה טעם של אשל.
אז כמו שאמרתי ישבנו במקום איום ונורא, אבל לא שמנו לב לזה בהתחלה. לא היינו מודעים לזה בכלל, עד שלא קלטנו את זה מאוחר יותר, כשחיכינו משהו כמו רבע-שעה לפחות לאוכל. בחיי. רבע שעה זה המון זמן מהחיים, ואפשר להספיק המון בזמן הזה. מצד שני, להכין סושי מעולם לא היה דבר שלוקח כל-כך הרבה זמן (אחרת זה לא היה מזון מהיר ביפן). אני לא יודע למה לא הביאו לנו את האוכל בזמן, ונראה שבערך כל אדם אחר שם קיבל כבר כמה מנות מאז שהתיישבנו .
בינתיים ביקשתי מהמלצרית שתעביר אותנו למקום נורמאלי יותר, ונעניתי בחיוכים וב”כן-כן”. כן, כן. בסדר. לא העבירו אותנו
עד סוף הערב.
זו לא היתה ממש הרגשה של מסעדה, אלא יותר של בורגראנץ’ לעשירים, עם שירות (גרוע מאוד). המים שהזמנו הגיעו כמעט מיד, אבל הם היו פושרים, דלוחים, בלי קרח ובלי לימון. ממש כאילו מישהו במטבח משך בהם מים מאיזו חבית שקולטת את הרטיבות מהתקרה.
בסושי בר נגנו מוזיקה די גרועה. אני לא יודע אם זה היה אבבא או סימפלי רד או משהו נוראי אחר - היה לי קשה לשמוע משהו מעל לכל קרקושי הכלים וקולות שטיפת הכלים מאחורי (בנוסף, כמובן, לקולות המלצרים והמלצריות שכמעט עמדו לי על הראש וחילקו ביניהם שולחנות). היה שם רועש כמו בבייגי’נג (7.6 בסולם ריכטר).
הבלונדה העקומה מהכניסה הזאת (עם כמה שהיא כוסית) הסתובבה לי מול הפרצוף הלוך ושוב ואיזה פעמיים נתקעה לי בכסא עם התחת שלה. יש לה מזל שיש לה תחת יפה כי כמעט הורדתי לה כאפה לפרצוף.
עד שהאוכל הגיע אני חושב שהספקתי לגדל זיפים ולהאפיר. בערוב ימי התחלתי לשים לב לכלמיני פרטים קטנים שלא הייתי מודע להם קודם לכן, כמו התלתל ששכב דבוק באמצע השולחן. הצלוחית הקטנה של הרוטב סויה היתה מלוכלכת. בחייאת, איזה מין מקום אתם מנסים לנהל?
אחר-כך שמתי לב שאנשים אחרים דווקא כן מקבלים מים עם לימון וקוביות קרח, והתחלתי לחשוד שיש להם משהו אישי נגדי. אני חייב לציין שכפיצוי על האיחור אחד המלצרים הביא לנו בקבוקון סאקה ושתי כוסיות. בפוסט על “סאקורה” ציינתי בדיוק מה אני חושב על המשקה הדפוק הזה, אבל לא אמרתי כלום. קיוויתי שהאוכל יגיע בקרוב. זה לא קרה, ואני מצטער אבל אין שום כמות סאקה בעולם שהיתה כדי לגרום לי להנות בסושי בר באותו ערב.
אחר-כך הגיע הסושי ומשום-מה הם תקעו את שני הרולים על אותו מגש עץ. תגידו שאני פדאנט וקרציה, אבל לא כיף לי לאכול מאמצע השולחן כאילו אני גר בשיח ג’ראח.
כשאכלתי שם הרגשתי כאילו אני אוכל בורקס בתחנה המרכזית, כי הבלונדינית המטומטמת ההיא שוב נתקלה לי בכסא והייתי כנראה רוצח אותה באותו ערב אם היו לי ביד סכין ומזלג ולא שני מקלות סושי.
לסושי שלהם לא היתה טיפת טעם. הטבעתי אותו בבריכה אולימפית של רוטב סויה, עטפתי אותו יפה-יפה בג’ינג’ר ומרחתי עליו ווסאבי כאילו הייתי הסושי-מן של ועידת הנשיא, ועדיין לא היה לו טעם. אחר-כך הזמנו חשבון. הוא הגיע תוך 20 שניות.
רק נקודה קטנה: אני יודע שהביקורת בפוסט הזה היתה אולי קצת אכזרית מדי, אבל כל מה שכתבתי פה אמיתי. הגיע הזמן שהסושי
בר יתחיל להתייחס ללקוחות שלו בכבוד שמגיע להם, במקום סתם לראות אותם כדולרים מהלכים. אני מקווה שאיכשהו הביקורת הזאת תגיע אליהם, ואולי משהו ישתנה לטובה. בינתיים יכול להיות שסתם לא אכפת להם כי הם גם ככה גורפים הון תועפות על חשבון
האמריקאים שאוכלים שם. מקווה שהמקום הזה ישתנה כי אני מעדיף לאכול אוכל יפני טוב ליד הבית מאשר ללכת 20 דקות או לקחת אוטובוס. איך שזה נראה כרגע, בינתיים אצרוך את הארוחות היפניות שלי, כשהארנק הקטן שלי יאפשר לי, במרכז העיר.

קצת באיחור, אבל הנה הדברים שאפשר לעשות היום: מסיבת טכנו טבע הלילה באיזור עין כרם. נוסעים לכיוון צומת כרם, ממשיכים ישר בכיכר לכוון צור הדסה (כביש 386 היפהפה), נוסעים איזה 8 דקות עד שרואים בצד שמאל תחנת מיתוג "אבן ספיר". אחרי שני עיקולים (דקה נסיעה) פונים שמאלה לחניון. סעו לאט, אל תהרגו את עצמכם, ותחנו רק בחניון ולא בשולי הכביש. יש גם תקלוט של רובוקופ בסירה. עכשיו, אני יודע שקרו בלי סוף דברים היום מוקדם יותר (ארועי הרוק בצוללת, מסיבת הרגאיי בקוביה, מסיבת התעוררות בגשר המיתרים ובמתחם הרכבת, מסיבת השקה ל-"הצגה יומית" במיה וקלבת שבת). יהיה בסדר.
קצת באיחור, אבל הנה הדברים שאפשר לעשות היום: מסיבת טכנו טבע הלילה באיזור עין כרם. נוסעים לכיוון צומת כרם, ממשיכים ישר בכיכר לכוון צור הדסה (כביש 386 היפהפה), נוסעים איזה 8 דקות עד שרואים בצד שמאל תחנת מיתוג "אבן ספיר". אחרי שני עיקולים (דקה נסיעה) פונים שמאלה לחניון. סעו לאט, אל תהרגו את עצמכם, ותחנו רק בחניון ולא בשולי הכביש. יש גם תקלוט של רובוקופ בסירה. עכשיו, אני יודע שקרו בלי סוף דברים היום (ארועי הרוק בצוללת, מסיבת הרגאיי בקוביה, מסיבת התעוררות בגשר המיתרים ובמתחם הרכבת, מסיבת השקה ל-"הצגה יומית" במיה וקלבת שבת). אני לא יודע איך אבל שכחתי לעדכן. יהיה בסדר.
קורקי בוצ'ק
May 15th, 2008 at 20:32
אני לא הייתי מצפה למשהו אחר מפסגת הנובורישיות הירושלמית שמתיימרת למכור סושי.
בית ביאושים..
עמי ותמי
May 15th, 2008 at 22:15
מה זה בדיוק נובורישיות?…
קורקי בוצ'ק
May 15th, 2008 at 22:30
לנובוריש מתאים לאכול במקום שבתפריט שלו יש משהו בסגנון של
“ערמונית מודלקת עם זיגוגי זיעת גמלים וחלב נאקות על מצע של קיקיוני עיזים וחיריוני יונים בתוספת קבבוני בשר פיגולים”
עמית כלשהו
May 16th, 2008 at 0:25
מוזר. אני הייתי שם מספ פעמים ויצאתי מרוצה למדי. מצד שלישי זה היה די מזמן, ויכול מאוד להיות שההצלחה עלתה למישהו לראש.
לגבי מקום הישיבה - היית צריך פשוט לסרב. גם לנו הציעו לשבת במסדרון הזה פעם או פעמיים והעדפנו לשבור את התחת בזיגמונד במקום.
עכברתול
May 16th, 2008 at 8:20
אני מת על הזיגמונד. עדיף לי לשבת בזיגמונד ולשתות קפה מנוכר מאשר לבזבז חמש דקות מהחיים בסושי בר.
א. עכברוב
May 16th, 2008 at 8:35
הפוסי של סושי
עכברתול
May 16th, 2008 at 8:49
סססאמק, אנשים, מה זה כל הכינויים האלה? למה אף אחד לא חותם בשם שלו ומתחבא מאחורי איזה כינוי? בחייכם, תתבגרו קצת.
רן
May 16th, 2008 at 8:50
עכברתול
למקום כזה(שמראש ידעת שהוא נחות) לא הולכים עם “ראש פתוח” אלא עם מבחנות, בכדי שהווטרינר העירוני יבדוק את האוכל.
עכברתול
May 16th, 2008 at 8:58
דווקא לא, רן… אני תמיד מעדיף להגיע עם ראש פתוח למקומות (כמו שאני לא אוהב לקרוא את החלק האחורי של העטיפה של הספר שאני הולך לקרוא) כדי שאוכל לגבש דעה בעצמי.
שמע. אני מתכוון לחזור לשם כל איזה כמה זמן כדי לראות אם משהו השתנה. נניח בעוד 3 חודשים, בתקווה שמשהו שם ישתנה בעתיד. אני אמשיך לבדוק אותם כי האמת היא שאני מעדיף לאכול סושי טוב ליד הבית (זה יותר קל כשאתה מסטול מהתחת ואין לך כוח לאוטובוסים או ללכת ברגל עד לעיר), רק חבל שזה לא מה שהם מספקים שם. אני מקווה שאוכל לכתוב פוסט חיובי על המקום הזה בעתיד.
דודו
May 16th, 2008 at 10:10
עכברתול
בהמשך לדיון בפוסט על סאקורה, ולאור ביקורתך, האם אתה באמת מצפה שאלך לבקר בסושי רחביה ואתן לו צ’אנס?
חפש אותי בדומו/סאיורי קאטאנה/סאקורה.
יעלילי
May 16th, 2008 at 17:00
מסכימה עם כל מילה שלך!
חוויתי חוויות דומות פעמיים(!!) לא חוזרת למקום הדוחה הזה!
ההמלצה שלי היא דומו במרכז העיר גם בגלל האוכל אבל אפילו יותר בגלל האווירה והשרות.סאקורה יקר ולא טעים, גפניקה זה גועל כמו סושי רחביה ובסאיורי לא הייתי..
יעלילי
May 16th, 2008 at 17:09
בתל אביב אני עוד איכשהו יכולה לסבול את גפניקה (רק בגלל המחיר ) אבל פה בירושלים המקום ממש תת רמה- מלא בדתיים, רועש, לא נקי, שרות על על על הפנים, והסושי הזול לא מצדיק כזאת חוויה לא נעימה ופרובינציאלית.
עכברתול
May 16th, 2008 at 17:28
יעלילי, אני אישית דווקא ממש נהניתי בג’פאניקה. הייתי שם לפני איזה שבועיים והיה פשוט תענוג מכל הבחינות. המסעדה הזאת זכורה לי כאחלה מקום ולחלוטין רחוק מלהיות חוויה פרובינציאלית ולא נעימה.
א-ב-ל, למען ההגינות אני מתכוון לקפוץ לשם שוב בקרוב לפני שאכתוב את הפוסט שלי על הג’פאניקה, כדי לראות דברים שאולי החמצתי - לטוב ולרע. יכול להיות שנפלתי על יום ממש טוב שלהם, אבל אני אדע את זה רק בפעם הבאה שאקפוץ לשם.
אחר-כך אלך לדומו ונראה מה העניינים שם (עוד לא יצא לי להיות, למען האמת) בעקבות ההמלצה שלך ושל דודו. כמובן, ההתרשמויות שלי מהדומו יכנסו גם כן לכאן.
לגבי סאקורה, אני חושב שאפשר להגיד הרבה דברים על המקום הזה, אבל קשה לי לקבל שהאוכל לא טעים (כמו שכתבתי, יצא לי לאכול בכמה מהמסעדות היפניות הכי טובות בניו-יורק וסאקורה לא נופלת מאף אחת מהן - בסושי, לפחות. אבל אל תסמכי על בלוטות הטעם הפרובינציאליות שלי, תעיפי מבט בביקורות שסאקורה הירושלמית קיבלה בעיתונים).
לגבי הקטאנה של סאיורי, הייתי… בקרוב אשחרר את הפוסט שלי עליהם. שימי חגורת בטיחות ותחזיקי חזק.
יעלילי
May 16th, 2008 at 22:04
גילוי שעשוי לעזור לבסס את טענותי, אני תל אביבית (הר הצופימית כרגע) ובתל אביב ממש אף אחד לא תופס מסאקורה לכן כשעברתי לכאן והיא הייתה הסושייה היחידה מיד הלכתי והאמת די חטפתי הלם, מהמחירים מהשרות ומאיך שהמקום נראה ביחס לשני הפרמטרים הקודמים. מאז נהייתה תחרות והם גם שיפצו והורידו קצת מחירים אבל ‘צטערת, לא אוהבת את הסושי שלהם בכלל.
אם נהנית בגפניקה אני מקווה שתמשיך להנות .. אני בכל מקרה אמשיך להתקשות עם המקום הלא טוב בעליל הזה.
מבטיחה לכתוב גם על סאיורי.
חתולה על גג פח
May 17th, 2008 at 0:50
סאיורי’ז קטאנה. איכס. פקינג איכס.
מקום שמתיימר להיות מסעדה יפנית שמגיש גם דים סאם (שזה סיני בערך כמו רעידת האדמה האחרונה בסצ’ואן) הוא לא יותר איכותי מהתאילנדי הכי שומני בעיר.
וגם הבעלים מגעיל.
איכס
דודו
May 17th, 2008 at 6:11
חתולה
התכוונתי ללכת לסאיוריז, אינך היחידה הטוענת שהמסעדה גרועה, שמעתי זאת מעוד אנשים ונשים. תודה, חסכת לי 150 ש”ח
הילה
May 17th, 2008 at 8:50
יעלילי
ראיתי כבר איזה סושי ואוכל יפני יש לכם בת”א, אכלתי שם בלא מעט מקומות “נחשבים” והרמה פשוט בזבל. לא פלא שלא מעריכים אצלכם את סאקורה. גם אם אני הייתי רגילה לאכול מהזבל לא הייתי מעריכה אוכל טוב. את מעיקה
הילה
May 17th, 2008 at 9:04
ואגב הסאקורה בת”א הוא ממש לא הסאקורה בירושלים (אכלתי בתלאביבי והתאכזבתי ממנו
קורקי בוצ'ק
May 17th, 2008 at 9:46
בתל אביב אוכלים סושי כדי שיראו שאתם אוכלים סושי.
בסושי ברחביה אוכלים סושי כדי שיראו שאתם ירושלמים מגניבים שאוכלים סושי.
בסאקורה אוכלים סושי כדי לאכול סושי.
עד כאן,
קורקי בוצ’ק
עמימי
May 17th, 2008 at 10:34
לגבי סאיורי וג’פניקה - תלוי מאוד מה אתם מחפשים ואיזה מין אנשים אתם, מה אתם אוהבים ומה מפריע לכם. חלאס להספיד ולהקיז את דמם של מקומות, לא רוצים אל תלכו, לכו חפשו מי ינענע אתכם במקומות שטובים לכם. יש הבדל בין למתוח ביקורת לבין ללכלך על מקום. כל מקום גרוע צריך ביקורת כדי להשתפר. ביקורת לא נועדה להרוס עסקים אלא כדי לעזור להם לטפל בבעיות שלהם
יעלילי
May 17th, 2008 at 23:48
הילה ההתנסחות שלך לא ראויה להתייחסות.
אני ממש לא מתכוונת להתנצל על זה שבאתי לכאן ללמוד מתל אביב ואכלתי קצת סושי בלא מעט מקומות בזמן שכל מה שהיה בירושלים זה סאקורה.
בעיני הסושי שלהם לא טעים ומאוד מאוד מאוד מאודיקר.אני חלילה לא רומה לרמוס אף אחד זו דעתי. סקורה בקצה היקר ביותר של מפת הסושי בעיר וגפניקה בקצה הזול-
שתיהן ממש לא בשבילי.
יעלילי
May 18th, 2008 at 0:03
בינתיים בדקתי לגבי הסאיורי, עם ידיד שהיה שם, ואת הסושי שלהם מכינים ישראלים והדים סאם הוא קנוי קפוא כך שאני לא טורחת ללכת לבדוק ונשארת עם דומו המעולים.
כלב מוכה שחין
May 18th, 2008 at 16:38
לא זכור לי אף פוסט באתר הנפלא הזה שגרר כל כך הרבה תגובות,לא ההתעללות בחתולים,לא הקמפיין המטופש של הרשות למלחמה בסמים ולא אף אחד אחר. והשאלה הנשאלת היא מהיכן הכסף?האם אני האדם היחידי שלא יכול להרשות לעצמו לדגום את כל הסושי בעיר?אנא עיזרו לי
קורקי בוצ'ק
May 19th, 2008 at 21:15
הפוסט הזה הפך למטחנת תגובות בגלל הפיכתו למלחמת בני האור בבני החושך, כלומר, נציגי הנאורות (אנו הירושלמים הקדושים והמעונים) אל מול אחינו התל אביבים רמי החוטם שבאו ללמדנו מהו סושי , מהו פאב, מהי מסיבה וכו’…
תשמעי גברת יעלילי אם הייתי רוצה ללמוד משהו הייתי מקשיב בקורסים שלי ולא קורא את הפוסטים שלך אז יאללה חממי לך מלוואח מהמקפיא! (בהנחה שמלוואח קפוא עומד בסנדרטים שלך ושל החבר שלך שאכל שם וגילה ניסים ונפלאות).
יעלילי
May 20th, 2008 at 1:52
אני ממש לא מרגישה כמו בת אור אבל אם אתה מרגיש כמו בן חושך, אתה כנראה יודע למה..
נראה לי שמלאווח קפוא עשוי לחמם את התקיעות האנאלית שלך אז אתה מוזמן פשוט לדחוף, אין צורך בהפשרה.
עמית כלשהו
May 20th, 2008 at 2:04
יעלילי, זה בסדר לחשוב שכל חידוש קולינרי (או אחר) הגיע מתל אביב ושהשמש זורחת לכם מהתחת, אבל אם את חושבת שסאקורה הייתה הסושייה/מסעדה יפנית היחידה בירושלים זה פשוט לא נכון. גם לפני 10 שנים היו מקומות (לא הרבה, אבל היו) שהגישו סושי בעיר הנצורה בנוסף לסאקורה. אמנם היתה תקופה מעט “שקטה” מאז (לא מעט בזכות אינתיפאדת 2000) ובשנה-שנתיים האחרונות יש שפע חסר תקדים של מסעדות (או “מסעדות”) סושי בעיר (שיירגע/יתרסק מתישהו, פרוזן יוגורט אמרנו?) אבל קצת צניעות לא תזיק. גם אנחנו יודעים דבר או שניים על אוכל, כולל סושי (כמה מאיתנו אפילו היו ביפן!).
עכברתול
May 20th, 2008 at 8:38
כלב מוכה שחין, זה מאוד פשוט - אני מוכר קראק לילדים יתומים למחייתי.
יעלילי
May 20th, 2008 at 8:49
תיקון קל, “המקומות” כפי שאתה קורא להם לא היו שום דבר ששווה לצאת מהבית בגללו .
מדהים כמה ריקושטים מקבל אדם רק משום שהוא מתל אביב, וזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לי..
הבעלים של סקורה עשה קריירה מההיכרות שלו עם יפן, מסכימה איתך, רק שהיום זה לא כל כך רלוונטי, יש מקומות יותר מוצלחים, יותר זולים ויותר נעימים, וכן, גם כאלה שלא מתפלצנים שהם יפנים אמיתיים- בעיני זה קשקוש מקושקש בעיקר כשהעובדים שלך הם תאילנדים!
עכברתול
May 20th, 2008 at 9:08
יעלילי, הסושימנים בסאקורה הם יפנים. אולי לא הבנתי נכון לאיזה מקום התכוונת… בכל אופן יש הרבה מקומות שבהם העובדים הם באמת תאילנדים, אבל ממה שיצא לי לשמוע מהרבה מאוד אנשים, תאילנדים הם סושימנים מצויינים דווקא. תתפלאי, אבל גם יש אפילו סושימנים ישראליים מצויינים (בועז צאירי שהקים את סאקורה היה קודם-לכן סושימן ביפן כמה שנים); אני עדיין מחכה ללכת לדומו לבדוק מה הם שווים, יהיה מעניין.
יעלילי
May 20th, 2008 at 9:14
הסושי מנים בסקורה הם תאילנדים, אתה מצחיק עם התמימות שלך..
ונכון תאילנדים הם סושימנים מצויינים, והם כמעט היחידים שעושים סושי בארץ.
הסיבה שאני מעדיפה אסייתים על פני ישראלים היא שהם מנוסים יותר ולרוב תחוש בהבדל בהזמנת סשימי, שם המקצענות באה לידי ביטוי.
תהנה בדומו,אני כנראה אהיה שם בשבת בצהריים, יש בופה פתוח ,יענו, אני בצום מיום חמישי, מתכוננת להעמיס!
עכברתול
May 20th, 2008 at 9:20
יעלילי, אני נשבע שאני מת להוריד לך כאפה. אני מרגיש כאילו אני מדבר עם פאקינג פיני גרשון. מה עם כושי מוקה? איך הם מכינים את הסושי שלך?
מאיפה לך שהסושימנים בסאקורה הם תאילנדים? הסתכלת להם מתחת לחצאית?
בכל אופן אני מוכן להתערב איתך על זה שהם יפנים - אם אני מפסיד את מקבלת ממני ארוחה בתפריט הלילה של סאקורה (הארוחות הזולות, אין לי כסף גם לאוטובוס). אם את מפסידה אני מוריד לך כאפה, מה דעתך?
יעלילי
May 20th, 2008 at 9:34
יש התערבות אבל תרגיע עם הכאפות, גברים אלימים זה ממש לא זה.
אם אתה מפסיד אני מוותרת על הארוחה העלובה מתפריט הלילה, פשוט תתרום אותה לעצמך.
עמית כלשהו
May 20th, 2008 at 9:39
יעלילי, אל תיבהלי מכל הירושלמים חמומי המוח האלה. סתם מדברים. בתוך תוכנו אנחנו אסירי תודה שהסכמת להתארח בעיירתנו הקטנה והנידחת, ולו לשנים ספורות. לא, באמת. אני חושב שטוב שמגיעים לכאן סטודנטים מכל הארץ, בתקווה שבודדים מהם גם יתרשמו לטובה ויישארו. ואל תשכחי לרשום ירושלמי(ת)!
עכברתול
May 20th, 2008 at 9:49
יעלילי, אם את מפסידה יזכר שמך לדראון עולם ותקבלי ממני כאפה מטאפיזית לעין.
עמית, נשמעתָ רופס יותר מהזין של דניס רוס אחרי מקלחת קרה (”עיירתנו הקטנה והנידחת”? עוד ירושלמי ששכח מאיפה הוא בא?).
כלב מוכה שחין
May 20th, 2008 at 15:47
עכברתול,מהיכרותי המסויימת איתך הייתי בטוח שעשית את שרי אריסון ומשם המרשרשים…בכל מקרה,מלחמת אזרחים שלמה על כמה חתיכות אצה ממולאות?תהיו בריאים
עמית כלשהו
May 21st, 2008 at 1:25
עכברתול, לא ידעתי שאתה מאלה שמתרגשים מקצת סרקאזם…
אבל עכשיו, קצת ברצינות: אני אין לי שום דבר נגד תל אביב ותל אביבים, כל עוד הם שומרים על ראש פתוח ולא רואים את ירושלים דרך המשקפיים שהתקשורת מנסה להלביש לכולנו (ומצליחה לצערי, ולא אמנה את הסיבות לכך). יעלילי היא אמנם תל אביבית (לדבריה, ואני מאמין לה), אבל נראה לי שהיא דווקא מהסוג הפתוח, והחשוב מכל - היא לא רק גרה בירושלים אלא גם חיה בה. הלוואי על כל הסטודנטים בעיר. ולגבי ההתערבות - אני מאמין שהצדק איתך.
חתולה על גג פח
May 21st, 2008 at 7:20
וואו. היסחפות.
קראתי עכשיו את כל התגובות ויש לי כל כך הרבה מה לומר…
אבל אני עדיין אשאר בשלי ואשאל איפה הבופה סושי? ולמה לא ידעתי על זה קודם?
אה, ועוד דבר עכברתול יקירי: הסושימנים בסאקורה יפנים כמו שאני תימניה… בדוק.
דודו
May 21st, 2008 at 7:46
חתולה,
בופה אכול ככל יכולתך ב-99 ש”ח במסעדת הדומו, בכל יום שבת.
(פתוחים מ-12 בצהריים)
חתולה על גג פח
May 21st, 2008 at 19:41
יו תודה!
עכשיו רק צריך לחכות שאני לא אעבוד ביום שבת כלשהו… מישהו צריך לעבוד כדי לממן את כל הביקורות לאנדרגראונד לא?
אורי
June 17th, 2008 at 14:23
ככה סאיורי זה סושי גרוע השירות סביר אבל הסושי היה מסכן לחלוטין גסים ולא טעימים וגם לא משתלם (אבל מי בכלל רוצה לשלם על אוכל גרוע). חוץ נזה האווריה מגעילה.
הדומו נחמד לא זול במיוחד אבל הסושי בכלל לא רע הייתי פעם בצהריים כשהיה ריק ככה שאין לי ביקורת על השירות כשמלא שם.
ג’פניקה- היינו צריכים לחכות המון זמן המארחת לא מקצועית והשירות גרוע (שכחו להוציא מנה לקח המון זמן ובסוף לא תיקנו את החשבון), המקום המוני רועש והאווירה לא לטעמי (בשבת היו מלא ערסים ופריחות שהיו לבושים לפריימירה בהוליווד) מה שכן המחירים טובים והסשימי שהזמנתי היה מוגש יפה וטעים מאוד, אבל שאר התפריט לא ממש אוטנתי ונראה כאילו הוא יורד אל העם יותר מדי (סושים מטוגנים מצופים וכו’= האימה האימה!!!).
בסאקורה ורחביה לא הייתי נראה לי שאני אדבוק בגפאניקה רק בשעות רגועות.