מפסיקים לאונן, הפעם נלחמים על העיר! הולכים להצביע
התפרסם ב-16.07.2008 | נושא: יד שניה ובחינם, שומדבר ספציפי
בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנדרגראונד 02 מציג: 2 פוסטים ביום אחד (מההההה?!).
כן, קראתם נכון. אתם לא סובלים מדלקת עיניים ממארת.אחרי שאנדרגראונד 02 הפך ללשכת הקשר של התנועות הצעירות לראשות העיר השבוע, גם 1-2-3 דג מלוח רוצים להעביר מסר. סבבה גדול מבחינתי, זה חוסך לי עבודה על עוד פוסט.
מאת: 1-2-3 דג מלוח
היה היה פעם בממלכה רחוקה גן משחקים קסום. פעם בשלושה שבועות כל ילדי הממלכה היו מגיעים לגן במטרה לשחק את המשחקים האהובים עליהם (בין היתר, 1 2 3 דג מלוח, 3 מקלות, קדרים באים, כדורעף, וכשהתאמצו יותר מידי עשו יוגה וטאי צ’י כדי להירגע), ולהאזין לג’אם סשן של מיטב נגני הממלכה. כשהיו צמאים, הם שתו שיכר קל שחולק חינם על ידי מארגני האירוע ונתרם על ידי מיטב המסבאות בממלכה.
יום אחד, הקוסם שמארגן את החגיגות שבגן ביקש לשתף את איגוד הקוסמים בהכנות, אך הוא שכח כי בראש האיגוד עומד מכשף. המכשף הפר את אמנת הקוסמים בדבר הנאה צרופה בכך שהזמין אל האירוע גילדות מקצועיות. הקוסם הראשי עשה כל שביכולתו על מנת למנוע מראשי הגילדות להגיע לאירוע אך הדבר היה מאוחר מדי. דגלי חוצות נתלו ברחבי הממלכה ובישרו על האירוע הבא- בחסות הגילדה המקצועית החדשה - גילדת “התעלקות”.
הקוסם מצא את עצמו חסר אונים אל מול האיגוד המקצועי של הגילדות החדשות. במשך שעות הוא ישב וטיכס עצה, עד שהגיע למסקנה שעל-מנת שהחגיגה של הילדים לא תהיה מזוהה עם אף גילדה, עליו להזמין את כל הגילדות בממלכה לזמן קצוב (עד אחת אחה”צ). בצורה זו כל ילדי הממלכה יוכלו ליהנות בצהרי יום שישי הקרוב, ה-18 לחודש החל משתיים בצהריים ממשחקי ילדות, בירות, ג’אם סשן, ובדלנות פוליטית. כי אחרים יכולים לשחק בקקה, אבל לנו זה לא עושה את זה.
דג מלוח הקרוב- יום שישי, שתיים בצהריים, גן העצמאות מאחורי קפה ג’ו.
דוד
16-f-2008 at 20:12
יש עוד העניין הזה של בירה בחינם?
1 2 3 דג מלוח
16-f-2008 at 20:56
בטח , כרגיל אחי
דוד
16-f-2008 at 21:12
אשתדל להגיע (פעם ראשונה, אני מתרגש…) למרות שיום שישי מוקדש אצלי לשינה בד”כ…
כתם בירה על תחתוני סבא
16-f-2008 at 22:35
לא יעזור לאף אחד, יש רק אלוף אחד בשלוש מקלות, וכולם יודעים את זה
חתולה על גג פח
16-f-2008 at 23:18
@דוד:
רק אל תשכח להודיע מתי אתה מגיע וכל זה שלא נשכח לפרוס את השטיח האדום ולהודיע למפיקים להפעיל את הזיקוקין די-נור. :)
פיצה מרוחה מיום האתמול
17-f-2008 at 0:33
חבל על הבלאט
דוד
17-f-2008 at 7:34
חתולה, הזיקוקים כבר נגמרו בכל הטקסים של העירייה.
דג פוליטי לא מלוח
17-f-2008 at 8:37
כלב נובח לא נושך
וכלב נושח לא נובך
מלכת הפיות
17-f-2008 at 11:42
מה שהקוסם הטוב לא מבין זה שה”גילדות” מנסות לדאוג שישארו בממלכה ילדים שיבואו לשחק בגן שלו, בדיוק כמוהו.
הקוסם אוהב קרדיט ונגרר להכפשות בשביל לקבל אותו, וזה כנראה טבעי אצל קוסמים. אבל ה”גילדות” קמו בשביל שכל הקוסמים יעבדו ביחד בלי אגו כדי להציל את הממלכה הזו, אף אחד מהם לא מספיק חזק כשהוא לבד.
את “הבדלנות הפוליטית” אפשר כבר עכשיו להעביר לפארק הירקון.
עכברתול
17-f-2008 at 11:52
הממ
נהיה כאן מעניין.
אגב, מלכת הפיות - אם את רוצה לכבד אותנו בהסבר רשמי יותר זה יהיה מגניב (לאימייל שלי).
שישרף פארק הירקון.
מלכת הפיות
17-f-2008 at 12:36
ברשותך אני אמשיך לפתח כאן את קו המשל שהתחיל מר הרינג.
מה שהקוסם הממולח\מומלח התעלם ממנו זה שהממלכה כורעת תחת עול שלטונו של ההוביט הרשע לופו (הייתי קוראת לו טוב-טוב הגמד אבל הוא לא טוב פעם אחת, בטח לא פעמיים). והרי ההוביט לופו הוא רק מבשר בואו של שר האופל (רמז: הוא שמן ומפחיד וקוראים לו פולק) שזומם לכבות את כל האורות בממלכה ולהגלות ממנה את כל הילדים והקוסמים או לפחות להלביש עליהם שטריימל.
כדי להלחם בשר האופל ולעשות טוב ושמח (ושיכור) בממלכה באופן כללי קמה אחוות הטבעת (המצאתי לבד, נשבעת לכם) של אנשים מכל רחבי הממלכה שעושים מאמץ אחרון נואש להציל אותה.
אבל למרות שהקוסם דנן מסכים בעיקרון עם כל מה שהאחווה אומרת הוא משום מה לא מוצא לנכון להבין ששיתוף פעולה זו הדרך היחידה לשמור על הממלכה. והחשש הוא שבסוף הקוסם ישאר פה לבד וישחק רק עם עצמו - וזה אסור על פי חוקי התורה שעוד מעט ישלטו כאן.
בעבור שנאת חינם חרב בית המקדש.
עכברתול
17-f-2008 at 12:45
מלכת הפיות, זה ממש לא מאמץ אחרון ולא נואש ולא נעליים.
זה אל”ף.
בי”ת, אם הבנתי את התמונה נכון, עשיתם את זה שלא בתיאום עם הקוסם, שארגן את הערב.
דמייני לך שקבעת לצאת דייט (נגיד ללכת לסרט) עם מישהו שממש מוצא חן בעיניך, והוא מחליט להביא גם את אחיו הקטן - בלי לשאול אותך.
אם היה שואל אותך וזה היה מתאים אז סבבה, ואם זה לא היה מתאים - לא יפה לכפות. נכון?
כמובן, יכול להיות שאני טועה לחלוטין ולא הבנתי את כל הסיפור.
אני לא נוקט פה עמדה: אני רק רוצה שנבהיר את התמונה במלואה.
עכברתול
17-f-2008 at 12:52
אגב, חבל שאת לא שולחת לי תגובה מסודרת לאימייל - זה היה מקבל משקל הרבה יותר רציני וגם תשומת הלב הראויה כ”פוסט תגובה” מאשר סתם תגובה. מצד שני, מה אני יודע.
מלכת הפיות
17-f-2008 at 12:58
סליחה על ה”אחרון נואש”, נסחפתי עם המשל. אבל כן יש פה מימד של קריטיות.
ולעניין:
ה”גילדה” בכלל יצאה לדייט עם “איגוד הקוסמים”, ועל כל תוספת וכל שיתוף לפני או אחרי או באמצע נאמר - “הרי זה מבורך”, כי זה באמת מבורך.
העניין הוא שהקוסם נזכר להודיע לכל העולם שזה לא מתאים לו רק אחרי שה”גילדה” כבר הביאה לאירוע אמנים, עזרה בהפקה ושיווקה אותו באופן מאסיבי וכנראה תביא להכפלה פי כמה של כמות הילדים שבדרך כלל משחקים בגן.
עכברתול
17-f-2008 at 13:20
מטעם מי מלכת הפיות? מטעם האיגוד או הגילדה?
למען הסר ספק - אני מכיר את הגילדה מקרוב, היא נראית לי ממש ממש אחלה והאנשים שפגשתי כולם אנשים נהדרים וטובים. היא גם משדרת לי מסר הרבה יותר ישיר, ברור ושקוף מכל הגילדות האחרות - אבל האמת היא שהגילדה היא בכלל לא הנקודה כאן (הגילדה היא האח שהצטרף לדייט, במקרה הזה).
הגילדה בכלל לא אשמה לדעתי.
ליצן חצר פייינגולד
17-f-2008 at 13:27
העיקר הבריאות
(”כוס בירה - כוס בריאות”)
דנידין הרואה ואינו נראה
17-f-2008 at 14:03
@מלכת הפיות:
לעניות דעתי, ויתן אותי הקוסם אם אני טועה, אבל הקוסם לא “נזכר” להודיע ש… אלא פשוט לא ידע על זה וכל העניין נעשה מאחורי גבו.
תנו לי להמחיש לכם את זה:
בעל: “תגידי מה את חושבת על שלישייה?”
אשה: “לא בא בחשבון!”
בעל: “אה… אופס… טוב, תכירי - זאת ציפי…”
אשה: “מה?! אה… שלום ציפי, נעים מאוד”
***אשה מחייגת בסלולרי
אשה: “הלו? אהוד? רוצה לקפוץ אלינו לקפה?”
-מסך-
מלכת הפיות
17-f-2008 at 14:56
א. אם כך הרי הביקורת צריכה להיות מופנית כלפי הבעל, קרי האיגוד. אלא שאם שמים בצד שיקולי אגו וקרדיט בתקשורת נראה לי שגם הביקורת הזו לא במקום.
ב. וגם אם הביקורת מוצדקת, לכל דבר יש דרך וצורה. הכפשות זה לא דרך ולא צורה. אם “ציפי” הוזמנה, וגם אם האישה לא מסכימה לזה, מן הראוי לנהוג בה דרך ארץ, בייחוד כאשר ציפי היא בחורה חביבה בהחלט שלא עשתה רע לאף אחד, לפחות לא במכוון.
ג. האם בהסתכלות אובייקטיבית יש מניעה בחיבור הזה? כאשר כמה כוחות חוברים יחד, מגדילים כמה מונים את היקף הפעילות של הקוסם, מייצרים פעילות, חיים וכיף ובאותה הדזמנות מעלים מודעות לנושאים אקוטיים ומנסים להפוך אנשים למעורבים במטרה שכולנו מסכימים עליה?
פוליטיקה? א-פוליטיות במובן הזה שווה אדישות!. אפשר כל פעם להוריד את הראש, לספור עד שלוש ואז להסתובב ולראות איך כל פעם כולם סוגרים עלייך קצת יותר, אפשר גם להרים את הראש ולשבור את חוקי המשחק.
נו, ברור שאני קשורה ל”גילדה”!
(@עכברתול:
אין טעם להפוך את האתר לזירת התגוששות. טוקבקים זה בסדר, את הפוסטים תשמור לדברים טובים)
אדר
17-f-2008 at 16:05
רגע, אז “ציפי” זה גאידמק והגילדה זה גשר המיתרים נכון?
אני צריכה חופשה דחוף.
מלכת הדיבורים
17-f-2008 at 16:21
עכברתול אל תיכנע למניפולציה זולה. חוץ מזה לפי מה שאני רואה כאן השם התעלקות פשוט מוכיח את עצמו.
נסיכת הנילוס
17-f-2008 at 17:11
המשמעות של א- פוליטי אינה אדישות. משמעות של א- פוליטי, 4 חודשים לפני הבחירות לראשות העיר הנה אי רצון להתערב בכל הלכלוך, הטינופת והתעמולה הזולה שפושה בעיר. אף על פי שמקורן של כל היוזמות ברצון טוב משהו הולך ומתפקשש בדרך אל הקלפי.
אני בטוחה שהמעורבות המשותפת בין צוות הדג מלוח לבין אגודת הסטודנטים נעשתה ללא קשר למיזמי הבחירות, תרשום/ תדחוף/ תמלוק ירושלמי, מפלגות קיקיוניות יותר ופחות ויתר מרעין בישין. בנוסף בטוחני כי אולי, בתזמון אחר, שיתוף הפעולה בין דג מלוח לבין אגודת הסטודנטים היה מניב תוצאה ברוכה- הנאה של כמה שיותר צעירים ממיזם חברתי לא יומרני.
נ.ב.
התעוררות- די להפציץ לי את המייל בפייסבוק עם השטויות שלכם! על ספאם שמעתם?
מלך השווארמה והפלאפל
17-f-2008 at 17:53
נסיכת הנילוס, אני רוצה לתנות איתך אהבים!
מלכת הפיות, האש לא מופנית כלפייך אלא כלפי האגודה, המלוכלכת כהרגלה ומטבעה, שלא עדכנה את הדג המלוח בזה שאתם מגיעים.
למה לתקוף ככה? אף אחד לא תקף אתכם אישית. נראה לי שהקוסם לא רצה קרדיט כי לקרוא לעצמך “1 2 3 דג מלוח” זה ממש לקחת קרדיט כמו לקרוא לעצמך “עכברתול”. צניעות, כבוד ופז”מ.
עכברתול
17-f-2008 at 18:34
@מלך השווארמה והפלאפל:
מאיפה אתה מביא את השטויות האלה? צניעות? כבוד? כל קשר ביני לתארים האלה מקרי לחלוטין ונרקח במוחך ההוזה.
מלכת הפיות, מלך השווארמה באמת צודק כשהוא אומר ש-1-2-3 לא תוקף אתכם אלא את האגודה. לא צריך לקחת שומדבר ללב.
אגב, אם בא לי לעשות כאן זירת התגוששות זה דווקא רעיון מגניב בעיני - זה חוסך לי קצת עבודה.
חוצמזה לא באתי ליצור זירת התגוששות, אלא רציתי לתת לך הזדמנות שווה להגיב. אבל זה היה בזמן שחשבתי שאת בכלל מהאגודה - באמת שאף אחד לא מאשים אתכם.
מלכת הפיות
17-f-2008 at 21:01
@מלך השווארמה והפלאפל:
“התעלקות” ו-”לשחק בקקה” זו בהחלט תקיפה אישית, מה עוד שההכפשה והרצון לקחת קרדיט בלעדי על אירוע שעוד גופים פועלים בכדי להפיק ולשווק נעשתה בעוד ערוצים חוץ מהבלוג הזה שלא כאן המקום לפרט אותם.
@נסיכת הנילוס:
אני ארחיב את ההגדרה של אדישות גם ל-”אי רצון להתערב”. כי רוב החברה השפויה והנאורה בעיר הזו משום מה דוגלת ב”אי רצון להתערב” וככה רק אחד מכל שבעה אנשים הטריח את עצמו לקלפי בבחירות האחרונות. אז אם אנחנו רוצים עוד 5 שנים כאלו, כן, בהחלט לא כדאי להתערב.
דא עקא, שכל מי שכן רוצה להיות מעורב אפריורית כבר מתויג כמושחת\אינטרסנט\קיקיוני. אך האם משהו באמת “התפקשש” בינתיים (חוץ מהמבוכה שהאגודה יצרה) או שמא פשוט החלטת מראש שמשהו בטח יתפקשש ולכן אימצת גישה שלילית? הכוונות הטובות שהיו בהתחלה בינתיים הובילו למעשים לעניות דעתי לא רעים ולתוכניות בכלל לא רעות.
הסיבה שהתיבה שלך מופצצת היא בדיוק זו, כי מנסים לעשות כאן משהו ולהוביל מהלך גדול. אני לא מכירה את פייסבוק אבל אם אכפתניקיות כל כך חורה לך וגורמת לך לרגשות אשם מיותרים בטוח יש דרך לחסום את זה.
@עכברתול:
אתה בסדר
עכברתול
17-f-2008 at 21:51
@פיצה מרוחה מיום האתמול:
מילים כדורבנות.
בברכה,
עכברתול
נסיכת הנילוס
17-f-2008 at 22:16
אם אני לא טועה (ויכול להיות שכן…) ארוע 1 2 3 דג מלוח התקיים לפחות ארבע פעמים ומגיעים אליו בכל פעם כ200 איש. 200 האיש הללו הגיעו לארוע כי הם שמעו עליו מפה לאוזן (בין היתר אני וחברותי) או נתקלו בפרסום שיש בעיר.
יצויין לחיוב כי אין מה להשוות בין פרסום מפה לאוזן לבין שיווק מאסיבי ואגרסיבי בכל האמצעים הקיימים כמו שנעשה על ידי קבוצת התעוררות.
אליבא דכל הגורמים המעורבים בעניין, אין ספק שאם קיים גוף בסיפור שיש להפנות כלפיו אצבע מאשימה הרי זה אגודת הסטודנטים שמנסה להיות מעורבת בפרוייקט חברתי אדיר לשם הקרדיט והשם הטוב.
אולם, תנועת התעוררות לא מורכבת מאנשים רפי שכל, ואני חייבת לציין כי שיתוף הפעולה שלהם עם אגודת הסטודנטים בהפקת ארוע “מסיבת גן” מחשיד משהו…
קשה להאמין שאגודת הסטודנטים היא הארגון היחידי המנסה לקחת חסות על “דג מלוח” ולו רק כדי למשוך עוד קהל בוחרים נאיבי.
חנזיר יבלות צלוי
17-f-2008 at 22:41
נשבר לי הזין לעקוב אחרי המשל הזה בסביבות התגובה ה-10. חפרתם עם כל הפוליטיקה הזאת, אם יש משהו טוב בדוסים זה שאת הקקה הפוליטית/דעתנית שלהם הם תולים בפשקווילים ולא דוחפים את זה בכל פינה.
עמית
18-f-2008 at 0:14
נסיכת הנילוס:
קהל בוחרים נאיבי? כל מי שמצביע בבחירות לעירייה הוא נאיבי לדעתך? מה רע בלנסות לגרום לאנשים לצאת מהקונכיה האדישה שלהם לפחות פעם אחת בחמש שנים? לא באגרסיביות, אני מסכים, אבל במסר עצמו אין שום דבר שלילי או נצלני.
נסיכת הנילוס
18-f-2008 at 0:49
@עמית:
כשכתבתי “נאיבי” התכוונתי לקהל בוחרים שינהה אחר תנועה נטולת אג’נדה שמציגה את עצמה כלוקחת חלק במפעל פילנטרופי, פח שאנשים נאיבים עלולים ליפול בו.
אני בעד שאנשים יזיזו את התחת שלהם ויצביעו. אבל אני לא בטוחה שאני רוצה שאנשים יצביעו לחבורת סטודנטים נטולת נסיון חיים שכל מאמציהם בחצי שנה האחרונה התמקדו בצריכת אלכוהול מוגברת ופיזוזים לצלילי מוזיקה גרועה בצהרי יום שישי…
עמית
18-f-2008 at 1:31
ולצרכני אלכוהול חובבי מוזיקה גרועה בצהרי יום שישי לא מגיע ייצוג בעירייה?
קצת יותר ברצינות: ככל הידוע לי תנועת “התעוררות” עוד לא החליטה לרוץ למועצת העיר, אז הדאגה שלך קצת מוקדמת. דבר שני, אני לא מכיר אישית את חברי התנועה, אבל ממה שקראתי ושמעתי מדובר בחבר’ה שאכפת להם מהעיר, ומטרתם הראשונה במעלה היא שכמה שיותר צעירים ירושלמים לא-חרדים ייצאו להצביע ע”מ לסלק את לופו-פולק מהשלטון. אם זה כרוך במסיבות אלכוהול ומוזיקה גרועה לא מפריע לי. המטרה חשובה הרבה יותר.
לגבי “דג מלוח”, אני ממש לא חושב שצריך להפוך אותו לאירוע “של” התעוררות או של כל תנועה אחרת (כולל אגודת הסטודנטים). לא בכל מקום צריך להכניס פוליטיקה, גם עירונית או סטודנטיאלית. כמו שחברי התעוררות לא אהבו את שלטי “מרצ” שנשא חבר המועצה פפה אללו בטקס חנוכת גשר המיותרים, כך גם “התעוררות” צריכה לדעת לשים את הגבולות באירועים אחרים. אם בכל זאת הם מעוניינים לנצל את האירוע לקידום מטרתם (המוצדקת לדעתי), זה צריך להיעשות בהסכמה. אולי להציב דוכן במרחק סביר משאר ההתרחשויות או משהו דומה, לא יודע. צריך לדבר ולהסכים על הדברים.
חתולה על גג פח
18-f-2008 at 3:48
@עמית:
מלים כדורבנות בנאדם. מי יתן ויהיו עוד אנשים שפויים ואינטיליגנטים כמוך, שידעו להפריד בין “דג מלוח” לבין “התעוררות”, מחר בארוע.
נתראה שם.
קובי
18-f-2008 at 5:06
@נסיכת הנילוס
ו
@עמית
מוזיקה גרועה?!
בתור מבקר קבוע בדג מלוח אנ יהיה עד אובייקטיבי לכך שהמוזיקה באירוע מצוינת.
וכמובן זה שהבירה חינם זה גם פנאן.
אבל בעיקר מה שמגניב באירוע זה המוזיקאים הילדודס שמגנגנים שם ברמת ג’ז עולמית.
עמית
18-f-2008 at 9:05
“מוזיקה גרועה” זה הביטוי שנסיכת הנילוס השתמשה בו, ואני חושב שהיא התכוונה למסיבות של התעוררות ולא לדג מלוח.
@חתולה:
נשמה לי שאני לא העמית שאת חושבת שאני (רמז: אין לי פוני). :)
עמית
18-f-2008 at 9:06
נשמה? נדמה… לא משנה, הכוונה ברורה….
חנזירולוג שבדי
18-f-2008 at 10:41
זה מזכיר לי את הסיפור על העוף מנמיך הטוס שרצה לשדוד מרכול לעת ערב אך היות והוא מנמיך טוס הוא התנגש בעמוד חשמל טרם הגיע למרכול וכך סוכלה מזימתו.
תנועת התעלקות היא עמוד החשמל ,העוף מנמיך הטוס הוא אני, המרכול הוא דג מלוח ומה שרציתי לשדוד זו בירה.
חתולה על גג פח
18-f-2008 at 11:56
@עמית
ידוע לי שאתה לא העמית שחשבת שחשבתי שהוא. אמנם בהתחלה היה לי קשה להבדיל אבל בסוף הצלחתי (רמז רמז: אין לך לינק לאתר שלו…)
ותודה רבה שהבהרת את סוגיית המוזיקה לקובי.
מלכת הפיות
18-f-2008 at 21:49
דברי סיכום:
קל להעביר ביקורת, הרבה יותר קשה לעשות.
החל מסלידה מהמוזיקה ועד טענות להעדר אג’נדה, לכל אחד יש מה להגיד.
ומה עם אלו שעושים?
בחודשיים של פעילות פומבית עשתה “התעוררות בירושלים”, עם אפס משאבים וניסיון, דברים שמפלגות אחרות לא משיגות בשנתיים.
גיוס של כ-400 פעילים, רשימת תפוצה של כ-5,000 איש, חשיפה תקשורתית ארצית ומקומית, גיוס משאבים ובניית מבנה ארגוני, יחס רציני מכוחות פוליטיים אחרים, באזז אמיתי בעיר (כפי שניכר כאן) ואולי איזו תחושה של תקווה. יש את המגרעות והנקודות לשיפור ותיקון, אבל יש גם סיבה לקרדיט.
לטעון להעדר אג’נדה זה פשוט שקר. ויותר מזה זה זלזול בכמות מכובדת של אנשים טובים שבילתה הרבה מאוד זמן בקריאה, פגישות ודיונים בכדי לנסח את מה שהיום מופיע בגרסה ראשונית באתר האינטרנט (wakeup.in-jerusalem.org). גם אם לא בהכרח מסכימים איתה, יש אג’נדה.
ומה לעשות, מסיבות זה מה שמביא אנשים. אם מישהו מכיר דרך טובה יותר להקים צעירים מהתחת שלהם באתר תמצאו גם תיבת פניות שמחכה להצעות (לידיעתכם: להפגנה על פרשת הרקדניות וגשר המיתרים שערכה התנועה הגיעו כ-200 איש, למסיבה בבולינט הגיעו 2,500 שמותכם כ-300 נרשמו לתנועה- אלו הפנים של החברה שלנו כיום)
מלכת האמבטיה
19-f-2008 at 12:55
מלכת הכנופיות,
את מוכרחה להודות שאתם (כן, “התעוררות בירושלים”) אכן התנהגתם אתמול בדג מלוח בצורה עלוקתית, וזו לא דרך להתנהל.
כולנו ראינו איך עופר לקח קרדיט על הארוע כשדיבר מול המיקרופון.
“היה לנו חשוב להרים את הארוע הזה….”, “הארוע הזה שארגנו בשבילכם….”
תתחילו לשנות דרך פעולה כי יש בזה טונות של טעם לפגם.
בנוסף, אל שימי לב כמה זבל אתם והאגודה השארתם. למה לא נשארתם לעזור לדג מלוח לנקות?
הם לא היו חייבים לעשות את זה אבל להם, בשונה מכם כנראה, היה חשוב להשאיר את הגן כמו שקיבלו אותו.
האגודה, אגב, לפחות טרחה להביא שקיות זבל לארוע.
תתחילו להקפיד על טוהר מידות. ואם לא על טוהר מידות, אז לפחות על דרך ארץ מינימלית, כי ככה לא מתנהגים.
אני מוכרחה להודות שלמרות כמות האנשים האדירה שאתם והאגודה הבאתם, די חירבנתם את הארוע ולכלכתם אותו. חבל שלא יכולתם לעשות את זה בצורה מכובדת יותר.
מלכת האמבטיה
19-f-2008 at 13:00
אה, וגם המוזיקה שהבאתם היתה מחורבנת למדי.
תתפלאו, אבל אנחנו רצינו לשמוע את הג’אם סשן שהובטח לנו, ולא את המוזיקת רגאיי מתחנה מרכזית באר שבע שכפיתם עלינו אחרי ההופעה של רבל סאן והטמבל הצרפתי הזה.
כדאי לצרף לצוות שלכם גם מישהו שיש לו טעם במוזיקה.
מלכת הפיות
19-f-2008 at 17:23
@מלכת האמבטיה
האנשים שהיו באירוע אתמול נכחו שם מארבע סיבות:
א. הלהקות שהיו שם.
ב. השיווק של האירוע
ג. האמירה של האירוע.
ד. המשחקים.
על שלוש מתוך ארבע סיבות אחראים “התעוררות” והאגודה (וכן, האנשים שלנו עבדו על זה קשה), רק על אחת אחראי דג מלוח. אז מי כאן תפס טרמפ? ולמה מכל הפעמים שבהן נערך “דג מלוח” דווקא הפעם היה מאוד לחוץ למארגן להביא לשם תקשורת?
ומי שבאמת תפס טרמפ הם מרצ ועלה-ירוק שחוץ מלהקים דוכן לא עשו כלום, לא שמעתי אותך אומרת משהו עליהם.
דבר שני,
דג מלוח היה מפורש עד אגרסיבי בתביעה שלו שכל נוכחות שלנו לא תהיה שם כאשר הוא
מתחיל את הפעילות שלו והתעצבן כאשר הקיפול התעכב, לאור אי ההבנה עם האגודה אנחנו ניסינו לכבד את הרצון שלו. אבל קצת קשה לגרש אנשים באמצע האירוע ולצפות שאחר כך הם יחזרו בשביל לנקות.
ומה שמחורבן זה בעיקר הגישה שלך. נסי להרים אירוע (הרמת בחיים שלך אירוע?) שיקלע לכל טעם אפשרי ומה שתקבלי זה אירוע שאף אחד לא יבוא אליו. לדעתי היה מגוון יפה יחסית של סגנונות ובעיקר של להקות ירושלמיות שזכו לעוד קצת חשיפה. בנוסף: כשעוד הייתה מוזיקה ניגש אלי ואל חברותיי בחור שהפציר בנו לבוא לשחק “פינוקיו”, היו לו רק חמישה אנשים. אחד ועוד אחד שווה מה?
וסליחה אם פיספסתי אותך קשורה שם באזיקים, הייתי מיד באה לשחרר אותך כדי חס וחלילה לא לכפות עלייך שום דבר, שאר האנשים נראו לי די חופשיים ומרוצים.
ליצן החצר
19-f-2008 at 17:36
מלכת הפיות - כוס אמ-אמא של מרצ ועלה ירוק.
אבל את לא חושבת שמתאים לבוא ל-ק-ח-ת ק-ר-ד-י-ט על ארוע שרק עזרתם לשדרג!!
כמה מעצבנים אפשר להיות?
עופר הזה עצבן לי את הנשמה איך שהוא דיבר. איך אפשר להתנהג ככה?
ובנוסף גם לא התייחסת לנקודת הניקיון.
את יודעת, זו לא בושה להגיד לפעמים “וואללה פיקששנו.”
זה הרבה יותר מכובד מאשר לירות לכל הכיוונים.
ונראה לי שמאוד חשוב למארגן להביא לשם תקשורת כדי להביא אנשים שיהנו קצת, לא כדי לשכנע אותם להצביע עבורכם.
תקני אותי אם אני טועה.
מלכת הפיות
19-f-2008 at 17:38
ואגב,
אם התנהלותה של התנועה כל כך לא לרוחך את יותר ממוזמנת, כמו כל ירושלמי באשר הוא, לבוא ולקחת חלק ולהשפיע על מה שהתנועה עושה. למיטב ידיעתי תפקיד המנהל המוזיקלי עוד לא מאויש.
האחראי על ניקיון האורוות
19-f-2008 at 17:41
חסר לכם במקרה אחראי על ניקיון אורוות? כי לא יזיק לכם…
סתם.
לפעמים כדאי באמת פשוט להודות בטעויות מאשר לתקוף חזרה. אני מנחש שאת לא דוברת התנועה.
מהודו ועד כוש
19-f-2008 at 17:58
אני דווקא אוהב רגאיי
דודו
19-f-2008 at 18:13
מלכת הפיות
בתור אחד שלא היה קשור לויכוח בין הצדדים השונים(ונחשף אליו רק אתמול) אני חושב שאתם הטרמפיסטים אך זה לא הויכוח.
ראשית ולשם הגילוי הנאות-אני מסייע בהפקת הדג מלוח וקשור לעוד דבר או שניים בעיר הזו.
נתחיל עם העובדות. דג מלוח התקיים אמש זו הפעם השישית. כאשר האירוע הראשון התקיים אי שם באפריל. האירוע הזה צבר קהל נאמן ממוצע של 200-250 איש ועבר בפרסום מפה לאוזן בעיקר בקרב האוכלוסייה הסטודנטיאלית המתגוררת במרכז העיר. כאמור הצלחנו להוציא מן הכוח אל הפועל(הרבה בעזרתו ובזכותו של הקוסם) אירוע ללא השקעה כספית (בשונה מההתרברבות שנוטפת מדברייך ומיתר חברי התעוררות על הפקת/הפקות הענק). הבירות נתרמות חינם אין כסף(ולמרות שהיו אתמול יותר מפי שניים אנשים מהממוצע, כולם/ן זכו לשתות בירה), הציוד לסוגיו נתרם על ידי המינהל הקהילתי לב-העיר, הלהקה עושה זאת בהתנדבות(גם אם ציוד ההגברה איננו מן המשובחים אנו לפחות לא שילמנו ולא משלמים עליו) והעיקר לנו יש רצון כן (אני מניח שגם לכם) לעשות טוב לאנשים/צעירים/חילונים בירושלים.
התעוררות לא הגיעה יש מאין לגן העצמאות(גן שרמן ליתר הדיוק). אז בכדי שלא נבלבל את העובדות אתם נרתמתם(כפי שרותמים…. ) לאירוע בשיתוף האגודה ולא להיפך.
ואגב מעניין שמשום מה לא כללת בין ארבע הנקודות/סיבות שמנית את עובדת חלוקת הבירה לקהל. מן העמדה שאני צפיתי/חילקתי בירות ושבה כמעט הפשיטו לי את העור בכדי לקבל בירה חינם, אנשים לא ממש התעניינו במסרים של התעורררות/מרצ/עלה ירוק.
ללא ספק בזכות האגודה והתעוררות הגיעו הרבה מאוד אנשים אבל יקירתי אין לך או לאף אחד מונופול על האנשים הללו, גם לא לנו. אם כבר אתם טוענים למונופול אז הוא חל אך ורק על הקהל הקלאברי ועל כל הוואנביז הקשורים בדרך זו או אחרת לחיי הלילה, שבאו לאירוע לראות ולהיראות.
מאיפה את יודעת שלא הייתה תקשורת בפעמים הקודמות? את מוזמנת לפנות לכתבי כל הזמן/ידיעות תקשורת אשר נכחו בכל האירועים ודיווחו בעיתוניהם כאשר המשטרה ניסתה לכבות לנו את המוסיקה (לפני שניים או שלושה אירועים).
לאור העובדות שהצגתי לעיל,לדג מלוח יש גם יש את כל הזכות שבעולם לדרוש ממכם לקפל את האירוע/פעילות הפוליטית וזאת גם עפ”י הסיכומים שנקבעו מראש. אי הבנה לא הייתה עם האגודה, לצערי אני יכול לומר לתחושתי ולתחושת רבים אחרים עימם אני מדבר, התעוררות מנסה להציג ולהכיל כל אירוע/פעילות,שמתרחשים בעיר בזמן האחרון, כאירוע ביוזמתה ושעד שהגוף הזה קם הכל היה פה חשכה. ובכן יקירתי אני ישנם רבים וטובים שפעלו הרבה לפניכם ובתחומים שונים וכדוגמא, אני וחבריי קורעים את התחת בשנה האחרונה בשביל שלך וליתר הצעירים בעיר יהיה היכן לגור פה ובמחירים שפויים, בזכותנו הוחדר המונח ‘דיור בהישג יד’ לעולם המושגים של עיריית ירושלים והוועדה המחוזית(ולמצע של כל התנועות בעיר, גם שלכם). אבל אני לא מחפש שייטפחו לי על השכם.
ולתיקון עובדות נוסף, דג מלוח המשיך עד השעה 6 כאשר עד השעה 5 לפחות מרבית האנשים נכחו באירוע. שוב את מפספסת ומציגה אתכם כאור הגדול. כאשר אני באתי באחת היו לא יותר מ-40 איש שצפו בהופעה אז אל תעשי עימכם חסדים שלא מגיעים לכם.
ולגבי הניקיון-זהו התירוץ שלך?הייתי אומר שזו גישה קטנונית משהו אבל
איפה האחריות שלכם כתנועה/כאנשים המבקשים להנהיג? האם לא תבואי לישיבת מועצת עיר בגלל שמישהו אחר הגיש הצעה לסדר?.
אין המטרה של תגובה זו לנגח אותך או את התעוררות. אבל כשמיליארד סינים אומרים לך/ם שאתם טועים/מתנהגים בכוחניות,חזקה עליכם לבדוק מה לא היה בסדר בהתנהלות שלכם.
ערן
19-f-2008 at 20:22
הבירה חינם התחילה רק אחרי שנגמר האירוע של התעוררות, עד אז קנו מסימיקו.
אודי
19-f-2008 at 20:36
לא נוח לי הויכוח הזה. ילדים, די לריב. אני מכיר את כל הנוגעים בדבר, גם אני קצת נוגע לדבר, הכוונות של אף אחד לא שליליות, בואו נעשה סדר.
1. האגודה - מסתבר שלא תיאמה כמו שצריך עם ישראל את הדברים, הוא התכוון למשהו אחד כשדיבר איתם ויצא משהו אחר.
גילוי נאות 1: בזכות אגודת הסטודנטים, יוזמה קטנה שלנו במלונה - תרשום ירושלמי - תפסה כנפיים. בזכות עבודה של אנשים שדווקא מאוד רגישים בדרך כלל לכל תנועה וארגון (אני עובד צמוד עם יעלה ונועם ממעורבות חברתית ובעיקר עליהם אני מעיד). הפעם כנראה הייתה פאשלה, לא יודע של מי, וצריך להתנצל.
2. התעוררות - כל הכבוד על העבודה בחודשים האחרונים, אבל אתם לא כל כך מבינים שאתם מפלגה ככל המפלגות… אגודת הסטודנטים, ולצורך העניין גם אנחנו שעומדים מאחורי תרשום ירושלמי, נוקטים בגישה של לתת במה לכל התנועות והארגונים. עם כל הכבוד להשקעה של התעוררות בהפקה, ברגע שמערבים את האגודה, ובטח כשמערבים בעל כורחו את דג מלוח, המשמעות היא במה פתוחה לכל הארגונים. בטח למרצ (גילוי נאות 2: הייתי פעיל שנים רבות במרצ. עכשיו אני לא, אני גם לא יודע למי אצביע ובכל זאת, יש לי סימפטיה גדולה למפלגה שמובילה כל מאבק בעיר הזאת כבר 20 שנה). מי הזמין אותם? האגודה, סביר להניח. וטוב שכך. מעבר לזה, כשעושים חנוכה מחדש של גשר המיתרים, זו חוצפה לדרוש מפפה ללכת, ועוד כי הוא “פוליטי”… אתם פוליטיים! אתם מפלגה, רשימה למועצה. דעו לכבד את עמיתיכם, בייחוד אלו שנלחמו על פתיחת בתי הקולנוע בזמן שאנחנו היינו בגן חובה.
ואם נדבר בכנות, מלכת פיות: הרבה אנשים באו בשביל הבירות חינם… והדג מלוח הצליח נהדר גם לפניכם. בטח לא היית בפעמים הקודמות, אני הייתי בכולן והיה אחלה. גם המוסיקה. אתם סבבה, אבל תתנצלו גם אתם, בקיצור.
3. דג מלוח - האירוע היה נהדר, בואו נוריד את הטונים ונעבור הלאה, כולנו באותו צד. מעבר לזה: אין אירוע בירושלים שהוא לא פוליטי, העולם כולו פוליטי. לא שאי-אפשר לעשות אירוע של כיף, בלי אמירות גדולות… אבל גם אז הפוליטיקה היא לא מלוכלכת! לגיטימי, נניח, לבוא ולחלק פלאיירים, בטח שלושה חודשים לפני בחירות. זו דמוקרטיה. נכון שלא לגיטימי להיכנס להפקה של אירוע בלי תיאום עם המפיקים, ועל כך צריך להתנצל, כבר אמרתי.
ואגב (סליחה, ישראל, שלא אמרתי לך את זה פנים אל פנים) אם זה אירוע “לא פוליטי”, מדוע בקומוניקט יוצאת אמירה בסגנון “דג מלוח כדי להשאיר אנשים בירושלים”? או שזה אירוע קטן וכיפי או שלא… אפשר לנסות סתם להנות, גם בירושלים, אבל בואו נהיה עקביים…
אודי
19-f-2008 at 20:39
אה, וגם אני הפעם לא נשארתי לנקות… סליחה, הייתי גמור.
אודי
19-f-2008 at 21:41
אמשיך לחדד את דבריי: במועצת עיריית ירושלים לא מחכה לאף אחד תהילת עולם, אפילו לא משכורת. כל הכבוד לכל מי שהחליט להיכנס לבלאגן הזה. הערצה רבה.
רק שימו לב לא לדרוך על אף אחד בדרך.
זה ממש לא “לכלוך, טינופת ותעמולה הזולה” כמו שמישהי כתבה פה למעלה.
כך גם “תרשום / תדחוף / תמלוק ירושלמי”. תרדו על זה חופשי, שמח שאתם יודעים במה מדובר… לצערי אני לא יכול להגיד שהגזמנו בפרסום של היוזמה, אנחנו עדיין פוגשים כאלו שלא שמעו עליה, ולכן נמשיך כל עוד זה רלוונטי. נשמח לכל עזרה.
מלכת הפיות
19-f-2008 at 21:59
תודה לאודי שהרגיע את הרוחות.
זו הייתה הנקודה שלי מלכתחילה, שכולנו בעצם ביחד, אבל אז זה נגרר לביקורת לא עניינית ולא הצלחתי להתאפק.
על כל אי הבנה עם דג מלוח היינו שמחים להתנצל ולנסות לתקן, ואני אישית באמת מתנצלת, אלא שהדרך בה הבעת מורת הרוח נעשתה הייתה פוגענית ולא במקום.
אמנם אנחנו מפלגה שככל הנראה תרוץ בבחירות, אבל אנחנו עדיין רוצים להאמין שאנחנו משדרים על אותו גל כמו מלונה, רוח חדשה ואפילו “דג מלוח” והמטרה שלנו, בין היתר, היא לקחת את זה ולתת לזה ביטוי פוליטי. כי הרי אם נציגים משלנו ישבו במוועצה סביר להניח ש”דג מלוח” אולי לא יצטרך לריב עם אף אחד כדי לקיים את האירועים שלו ושהצעות של מלונה וbus4us לא יתעופפו כל כך מהר מהחלון של חדר הישיבות. כשהקמנו את “התעוררות” חשבנו בתום לב שכל היוזמות המשיקות ישמחו לתת כתף וכנראה שקצת התבדנו, אבל עדיין לא זנחנו את הרעיון הראשוני. כמו שאמרו כאן, הטרמינולוגיה של מלונה באמת מופיעה במצע שלנו אבל זו בדיוק הנקודה והרעיון.
ומעבר לזה, אם יש לנו יכולות הפקה, כ”א, שיווק וקשרים שאפשר לרתום לטובת אירוע ירושלמי ובכך לשפר ולהגדיל אותו הרי הגשמנו עוד מטרה שלשמה קמה “התעוררות”, וזה מה שעשינו. עבדנו קשה בחודשים האחרונים ומהפירות ביום שישי נהנו כל הנוגעים בדבר כולל הלהקות והאנשים שרק באו לשמוע מוזיקה, לשחק ולשתות בירה. אני אטען בתוקף שאין פסול בלגייס במהלך האירוע עוד אנשים כדי שהאירוע הבא יוכל להיות עוד יותר מוצלח ושאולי נוכל לדאוג שהרוח שלו תרחף גם במסדרונות ספרא.
כותיקת נוער שלום עכשיו, גם אני הרבה שנים מאוד הערכתי את פפה. אבל כשהפעילים שלו מתגודדים יחד לתמונה קבוצתית בעיתון ובכך מבריחים חובשי כיפות מאירוע הגשר (כי גם הם חשובים לנו מאוד) וכאשר הוא עומד בכניסה לבניין בו נערך כנס הפעילים של “התעוררות” ומחלק לבאים פליירים, ההערכה שלי אליו בלית ברירה קצת דעכה. גם בו ראינו שותף טבעי וגם כאן המציאות טפחה על פנינו.
פפה הראה לנו שהוא מה שאנחנו מנסים לא להיות. ואם הפעם נתפסנו כחוטאים בדיוק באותו דבר זה חמור ואנחנו נצטרך לבדוק את עצמנו אבל זו בפירוש לא הייתה הכוונה.
ולמען הרקורד, כבר לפני הרבה זמן עלתה המחשבה לנסות לשתף פעולה עם “דג מלוח” באחת מהפעילויות שלנו, פשוט לא הגענו לזה ואני אישית שמחתי כששמעתי שהוא חלק מהאירוע ביום שישי. כנראה שעכשיו זה כבר לא יקרה שוב אבל אני עדיין לא רואה ברמת העיקרון מניעה.
שבוע טוב לכולם.
דודו
19-f-2008 at 22:09
מלכת הפיות,
מתנצל, אני עדיין ממתין לתשובה ראויה יותר שתתייחס לטענות שהועלו נגדכם.
דודו
19-f-2008 at 22:12
ועוד דבר לגבי “תרשום ירושלמי” יבדל”א.
אני מאמינה שאודי יסכים שניסינו במסגרת היכולות שלנו לעזור גם ביוזמה הזו מבלי לנכס אותה לעצמנו ואפילו ביום שישי דנן חילקנו פליירים שלא היה עליהם אזכור של “התעוררות”.
אני מאמינה שהוא גם יודע שאם יהיה עוד משהו שבו הוא חושב שנוכל לעזור הוא ימצא אצלנו יותר מאוזן קשבת, וזה תקף לגבי כל כמעט כל אדם וגוף בעיר הזאת שחולק את ראיית עולמנו.
@דודו:
תשובה תבוא בהמשך, חייבת לצאת עכשיו.
מלכת הפיות
19-f-2008 at 22:13
אה, סליחה, לא דודו כתב את התגובה האחרונה אלא אני. עכברתול, זה באג באתר!
חתולה על גג פח
19-f-2008 at 22:19
אודי תעשה לי ילד! כאילו, מטאפורית אתה יודע…
הגיע הזמן שמישהו ייצג את הקול השפוי כאן. בין כל הקוסמים, מכשפים, איגודים, דעות והכפשות מכל הצדדים אני מודה לך על הנסיון לעשות לזה סוף (ואני מודה שהיה לי חלק לא מבוטל בכך…). די, היה אתמול, היה ונגמר.
אני לא מסכימה איתך לגבי הפוליטיות של “דג מלוח” עם כל הכבוד מדובר בארוע נקי למדי. מה פוליטי בכמה בירות, רשת כדורעף ולהקת נגנים מוכשרים?
אבל בוא לא ניכנס לויכוח. אתה לא היחיד שנמאס לו.
בכל מקרה מותק, אם אתם צריכים עזרה אני כאן בשבילכם.
אודי
19-f-2008 at 22:41
“מבריחים”? אם הם בורחים מכמה דגלים של מרצ, אולי הם עדיין לא הפנימו מה מתרחש פה בעיר. בעיני יש קו ברור מאוד בין בתי הקולנוע ב-87, בר אילן ב-95 ו-98, פקחי החמץ ב-2007 וכו’ וכו’ והגשר. בכל הראשונים מרצ הייתה בראש. מרצ מקבלת בירושלים פי שתיים או יותר ממה שהיא מקבלת בארצי, בגלל הדברים האלו. למה שהיא פתאום תזוז? כי חלק מהימנים והדתיים לא אוהבים אותם? אמרו לא לסמולנופוביה. נשמע שאכן יש בינינו ויכוח עקרוני, כמו זה שמונע ממכם לתת עמדה ברורה לגבי מצעד הגאווה. אני אמנם פעיל במלונה, אבל מבין שהיא רק קבוצת מטרה לנושא ספציפי ולא תחליף לתפיסת עולם. אבל וואלה, אולי אתם צודקים בריאל-פוליטיק ואני תקוע באידיאולוג’יק. וזה די נוח להיות במקום שלי, אתם נכנסתם לקלחת עצמה.
לא יודע מה היה בכנס, אני יודע שמרצ עשו בלי קשר דוכנים בפסטיבל הקולנוע, אולי זה העניין. ובכל אופן, תתמודדו עם התחרות… מותר להם להזכיר לאנשים שהם היו פה קודם ואתם לא המצאתם את הגלגל. מה שכן, אם הם עמדו ממש בכניסה לכנס, אני מסכים שזה קצת עקום. יש נטייה למרצ להיות אגרסיביים מדי לפעמים, וגם לפפה גם יש את הקטעים שלו.
יצאתי אומן בלא להגיד שום דבר החלטי, אה? זה לגמרי אמיתי, הבלבול הזה…
אודי
19-f-2008 at 22:49
חתולה, בואי נשמור את זה במטאפורית, אני לא רוצה להסתבך עם הקוסם…
מאשר ומוקיר את מעורבותה של התעוררות בתרשום ירושלמי, ובלי לקחת קרדיט.
קיבלתי נזיפה מהוורדפרס שאני מגזים בתגובות, אז לילה טוב.
דודו
20-f-2008 at 0:12
מלכת הפיות
דודו יודע ומוקיר ומעריך את תרומתכם לתרשום ירושלמי. לדודו אין שום דבר נגד התעוררות. אני חושב שהדבר החשוב ביותר שעשיתם, זהו הדגשת( בצורה הרמה והבועטת ביותר מבין כלל התנועות), הצורך של הציבור הכללי-ציוני וגם צעיר, לצאת ולהצביע בבחירות, ואת הרצון והצמא האדיר לשינוי.
רק עוד מספר ההערות קטנות ברשותך אשר אני מקווה תתיחסי אליהן בתגובתך הבאה.
אני לא צד בעניין מרצ, דבריי הבאים נכתבים בכדי להאיר את עיניכם לאחר שעיני שלי הוארו ע”י מישהי אחרת בכל הנוגע לנושא הציבור הדתי. אם את/ם חושבת/ים שמרצ מבריחים ציבור דתי הכיצד זה עשיתם מסיבת רחוב בבולינט? זהו מקום לא כשר להזכירך. אז נכון לא כל דבר צריך להיות בעל אוריינטציה דתית-מתחשבת-פלורליסטית, אבל כרגע, מסיבות צהריים בימי שישי בבולינט/המתחם/גן עצמאות ובמקומות לא כשרים, לא מעידים על דאגה והתחשבות יתרה בדתיים-לאומיים, אני מקווה שגם אתם שמתם לב לכך. וימי שישי, גם בקיץ הם עדיין ימים בעייתים בגלל ההכנות לשבת.
לגישתכם, שאינני מטיל בה ספק לרגע, בדבר הרצון להשתמש ביכולות ההפקה שלכם להעצמת הדג יש גם צד שני. אם את רוצה ומצפה שכל ההתארגנויות ייטו שכם לטובת אותו רעיון, המשותף לכולנו, את צריכה גם לכבד את מי שבחר לא לשתף פעולה(ואין הכוונה באופן גורף), גם אם המדובר על מקרה בודד או מקרים נוספים, הרי כולנו באותו הצד, לא? לכן תכבדו זאת. נכון שזה נשמע מגוחך ואף יכול להיות מעצבן שאנשים מאותו המתרס לא משתפים פעולה, אבל אני חושב שעל כך קמה הזעקה, שלא כיבדתם את הבקשה הלגיטימית של יוזמי הדג לביצוע הפרדה מלאה בין שני האירועים. ומכאן הדרך קצרה “להחלפת המהלומות” לפני ובמהלך האירוע.
בכל מקרה, נתראה רק בשמחות
ובהצלחה לכולנו.
מלכת הפיות
20-f-2008 at 15:52
מאחר ונראה שהדברים מתקרבים לכיוון ההפי-אנד אנסה לדבר רק בגדול (דודו, סליחה שאני לא עונה ישירות על כל הטענות שלך, אם זה עדיין חשוב תציק לי).
בעניין מרצ: אני אגיד שוב שהם בעיני אכזבה גדולה. פפה אכן עמד במבואה של מרכז בגין (הסינמטק נמצא למיטב ידיעתי מעבר לכביש) וחילק פליירים לאנשים שבאותה שעה היו שם רק בשביל הכנס. אנחנו בעצמנו הזמנו את מרצ לאירוע הגשר אבל הצורה בה הם התנהגו שם גרמה לנו לחטוף הרבה מאוד ביקורת מהצדדים הדתיים של הקהל שלנו. תקראו לזה סמולופוביה או איך שתרצו, בפועל זו הייתה חבלה באירוע שצמצמה את כמות המשתתפים בו וגרמה להרבה כעס רק בשביל פוטו-אופ בעיתון, הם התנהגו כמו גיס חמישי לא בעבורנו אלא בעבור המטרה והאמירה של האירוע והפגיעה לא הייתה רק בנו אלא בערכים שמרצ בעצמם רוצים לייצג. אנחנו נכוונו אבל כרגע אנחנו מנסים להפגש עם פפה כדי לישר את ההדורים.
הביקורת בעניין הבולינט במקום. כתנועה שהמקור שלה חילוני אף אחד לא היה מספיק מודע לנושא הזה. לצערי שיש בצהריים זה אחד הזמנים הכי טובים להביא מאסות של אנשים.
עם זאת ברור לנו שהציבור הדתי-לאומי חולק את אותה אג’נדה ואותם אינטרסים בהקשר העירוני ואנחנו בפירוש מנסים להגיע ולשתף גם אותו. זה לא פשוט בכלל אבל אנחנו עושים את המאמצים ומאמינים שהם נכונים. יש כרגע מגמה של חובשי כיפות שמשתלבים בתפקידי מפתח ובתקווה שהם יכולו לעזור לנווט את התנועה כך שתדבר גם אל המגזר הזה.
כבר לפני חודשיים הייתה החלטה של התנועה לקיים אירוע רחוב תרבותי ב-17.7. כאשר התברר שהאגודה מתכננת משהו ב-18 ועקב בעיות טכניות בתאריך המקורי הוחלט יחד עם האגודה לאחד כוחות והצוותים שלנו לקחו חלק פעיל וממשי בכל מה שקשור להפקת החלק הראשון ושיווק כל האירוע. העובדה שגם דג מלוח קשור לעניין הובאה לידיעתנו מאוחר יותר (אני גיליתי רק כשראיתי כבר את ההזמנה, וכאמור שמחתי) והעובדה שהמארגנים מתנגדים לשיתוף שלנו התגלתה לנו רק כמה ימים לפני האירוע בדרך לא נעימה במיוחד. למרות שהופתענו ההחלטה הייתה לכבד את הבקשה וגם אם הקיפול התעכב קצת (אנשים עדיין רצו להרשם) לדעתי זמן קצר אחרי שההופעות נגמרו כבר לא היה זכר לנוכחות שלנו שם למעט אנשים שנשארו עם חולצות שלנו ושעליהם אין לנו באמת שליטה. אנא תקנו אותי אם אני טועה.
מהצד שלנו הפנמנו את הלקח. מהצד השני גישה קצת יותר בריאה ומתוקנת הייתה יכולה להביא לתוצאות פרודוקטיביות יותר ולהמנע מכל הדם הרע.
תראו, טעויות נעשו ויעשו. ביקורת הייתה, יש ותהיה ובחלק מן המקרים היא בוודאי תהיה במקום. לכל אחד יש מחשבות על מה שצריך לעשות ולכל אחד יש הסתייגות ממה שכן נעשה, להוציא את כל זה מהכוח לפועל זה קשה ומורכב, בתכל’ס מדובר בקבוצה של בני 25 בממוצע שלקחו על עצמם אחושילינג אתגר אבל זו חלק מהאמירה. התנועה היא תנועה פתוחה ורוצה לקבל אליה ולעבוד עם כל אדם שתומך ברעיון. וכשאדם בא אלינו ואומר “אתם צריכים לעשות כך וכך” התשובה שהוא תמיד יקבל היא “סבבה, בוא קח את זה על עצמך”, רוב האנשים מיד נרתעים וממלמלים משהו על לימודים או עבודה או שאין להם בייביסיטר. ואנחנו גם רוצים להיות פתוחים לביקורת כל עוד היא בונה ולא רק מנגחת.
אני אגיד את זה שוב: נציג של “התעוררות” במועצה הוא גם נציג של מלונה, רוח חדשה, ואקום, bus4us ודג מלוח כי כולנו חולקים אג’נדה כמעט זהה ובוודאי מכירים ומוקירים את העמדות אחד של השני. יש אנשים נהדרים שעושים דברים נהדרים אבל יש גם גבול למה שאפשר להשיג מבלי להביא את הדברים האלו לעמדות השפעה ולא רק לדפוק על הדלתות שלהן.
ודג מלוח: עזוב אותנו ועזוב הכל, פשוט תדאג שהאנשים שמגיעים אלייך יודעים שזו חובה לצאת ולהצביע (למי שבא להם). אם תרצה נשמח לספק לך חומרי הסברה ואפילו נוריד מהם את הלוגו שלנו (תביא מספריים…)
עמית
21-f-2008 at 1:59
וואו כמה תגובות. מה שפוסט “לא פוליטי” יכול לעשות…
מלך הפלאפל והשווארמה
21-f-2008 at 12:43
עוד תגובה, שיהיה מספר עגול
העכבר מכפר אז"ר
21-f-2008 at 13:36
הרסתי לך